Miten sijoitan rahastoihin

Vesa Puttonen ja Eljas Repo

Kirjan saat Osakesäästäjien jäsenetuhintaan ja maksat siitä vain 29,50 € (norm. 45,42 €). Tilaa kirja osoitteesta www.wsoypro.fi/yrityspalvelut tai WSOYpron asiakaspalvelusta puh. 0203 91000, wsoypro@wsoy.fi.

Mainitse tilatessasi Osakesäästäjien jäsenyys, kampanjatunnus Z161. Hintaan lisätään toimituskulut 7,09 €. Hinnat sisältävät alv. 9 %. Maksuehto 14 pv netto.

Rahastosijoittamisen suosio lisääntyy Suomessa edelleen. Syksyllä 2010 rahastovarallisuus oli 60 miljardia euroa. Erilaisissa rahastoissa riittää valikoimaa liki riskittömistä korkorahastoista eksoottisiin kehittyvien maiden rahastoihin. Jotta löytää oikean ja itselleen sopivan sijoitusratkaisun, on hyvä tietää rahastosijoittamisen perusteet.

Tämä teos kertoo niin aloittelijalle kuin suursijoittajallekin, mitä sijoitusrahastot ovat ja miten ne toimivat sekä kuinka rahastojen avulla voi vaurastua. Kirja vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
- Millainen rahasto minulle sopisi?
- Kannattaako aktiivisesta salkunhoidosta maksaa palkkiota?
- Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota rahastoa valitessaan?
- Miksi kehittyviin maihin sijoittavat rahastot ovat nousseet niin suosituiksi?
- Mitä hyötyä erilaisista tunnusluvuista on rahastoa valittaessa?

Kirjassa esitellään myös mm. erilaisten tunnuslukujen laskemista ja tulkintaa sekä Internetin hyödyntämismahdollisuuksia rahastosijoittamisessa. Oman lukunsa saavat myös indeksilainat, indeksiosuudet, hedgerahastot ja kehittyviin maihin sijoittaminen.

Teoksen kirjoittajista KTT Vesa Puttonen on rahoituksen professori Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa ja VTM Eljas Repo on Arvopaperi-lehden päätoimittaja.

5. uud. painos 2011. 208 sivua.

Liity jäseneksi!