Julkilausumat

Osakesäästäjät mukana Osakkeenomistajien oikeudet työryhmässä – jätti eriävän mielipiteen yhtiökokouspäätösten sitovuudesta

8.6.2018

Valtiovarainministeriön asettama työryhmä, jossa Osakesäästäjät oli mukana, on jättänyt loppuraporttinsa.  Raportissa tarkastellaan osakkeenomistajien vaikutusmahdollisuuksia pitkällä aikavälillä sekä avoimuutta yhtiön ja sen omistajien välillä muun muassa kohdistuen yhtiön palkitsemispolitiikkaan.

Osakesäästäjien Keskusliiton julkilausuma Elisan tarjouksesta Anvia Telecomista

28.6.2016

Osakesäästäjien Keskusliiton mukaan Anvian yhtiökokouksen 29.6.2016 ei tule hyväksyä Elisan tekemää tarjousta, jossa Elisa tarjoutuu ostamaan Anvia Telecomin. Anvia on saanut oleellisesti parempia kilpailevia tarjouksia,

Osakesäästäjien Keskusliiton Liittovaltuuston julkilausuma: Hallintarekisteröintiä ei tule laajentaa kotimaisiin osakkeenomistajiin

27.10.2015

Osakesäästäjien Keskusliitto vastustaa hallintarekisteröinnin laajentamista kotimaisiin osakkeenomistajiin. Omistusten läpinäkyvyys on varmistettava ja suora omistus on myös sijoittajan kannalta turvallisin ja kustannustehokkain säilytysmalli. Moniportaisessa mallissa riskinä on,

Osakesäästäjien Keskusliiton julkilausuma Talvivaarasta

14.4.2015

Talvivaaran emoyhtiö on otettava mukaan yritysjärjestelyyn

Osakesäästäjien Keskusliitto pitää tärkeänä, että Helsingin pörssissä noteeratulle Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj:lle annetaan aktiivinen rooli nikkelikaivoksen uudelleen käynnistämisessä.

Osakesäästäjien Keskusliiton julkilausuma: Hallintarekisteröintiä ei tule laajentaa kotimaisiin osakkeenomistajiin

18.8.2014

Osakesäästäjien Keskusliitto vastustaa hallintarekisteröinnin laajentamista kotimaisiin osakkeenomistajiin. Omistusten jatkuva julkisuus on varmistettava eikä ehdotettu neljä kertaa vuodessa toteutettava osittainen julkisuus täytä hallitusohjelman tavoitetta. Suora omistus on myös sijoittajan kannalta turvallisin ja kustannustehokkain säilytysmalli.