Vastuullinen sijoittaminen

Anna Hyrske, Magdalena Lönnroth, Antti Savilaakso ja Riikka Sievänen

vastuullinen_sijoittaminen_lehteen_kansi_(451x640)
Kirja auttaa ja tukee vastuullisen sijoittamisen ensi askelien ottamisessa. Vastuullinen sijoittaminen on mahdollista!

Kirja esittelee vastuullista sijoittamista sekä vastuullisen sijoittamisen erilaisia lähestymistapoja ja työkaluja. Siinä kerrotaan vastuullisesta sijoittamisesta eri omaisuuslajeissa sekä instituutiosijoittajan että yksityissijoittajan kannalta.

YK:n vastuullisen sijoittamisen periaatteiden (PRI) allekirjoittaminen on ajankohtainen kysymys suomalaisille instituutiosijoittajille. Kirja auttaa hahmottamaan vastuullisen sijoittamisen lähestymistapoja ja siten ymmärtämään YK:n periaatteiden sisältöä paremmin. Samalla se antaa ideoita periaatteiden soveltamiseen päivittäisessä sijoitustoiminnassa. Kirjan tutkimusosioissa on tutkimustuloksia vastuullisesta sijoittamisesta pohjoismaisten eläkesijoittajien keskuudessa ja vinkkejä aihetta koskevista tutkimuksista.

Vastuullinen sijoittaminen on tarkoitettu niin oppikirjaksi aiheesta kiinnostuneille kuin käsikirjaksi vastuullista sijoittamista aloittaville ja sitä jo tekeville. Kirjassa on vastuullisen sijoittamisen sanasto.

Kirjoittajilla on vankka kokemus vastuullisesta sijoittamisesta sekä eläkesijoittajan, omaisuudenhoitajan että akateemisen tutkijan näkökulmasta.

Kirja on ilmestynyt joulukuussa 2012 ja se on joutsenmerkitty painotuote. Nid., 195 sivua.

Jäsenhinta 42 euroa (normaali hinta 56,60 e)

Tilaa kirja osoitteessa https://www.finva.fi/tuotteet/vastuullinen-sijoittaminen/ ja merkitse tilauslomakkeen laskutusosoite-kenttään kampanjatunnus OSKL.

Tarjous on voimassa 1.1.–31.8.2016 ja ainoastaan kampanjatunnuksella. Tilaukseen lisätään toimituskulut.