Koulutukset

Suositut koulutukset tarjoavat osallistujalle riippumatonta tietoa sijoittamisesta selkeästi ja ymmärrettävästi.

Osakesäästäjien kurssivalikoimasta löytyy sijoittamisen peruskursseja ja sijoittamisen syventävä kurssi. Tämän lisäksi Osakesäästäjät ja paikallisyhdistykset järjestävät tapahtumia livenä ja verkossa (mm. yhtiöesittelyt, koulutustilaisuudet ja sijoituskerhot). Osa tapahtumista ja koulutuksista sisältyy jäsenmaksuun, toiset ovat maksullisia, mutta markkinahintoja selvästi edullisempia. Kurssimaksu on verovähennyskelpoinen.

Sijoittamisen perusteet

Peruskursseilla käsitellään sijoittamista ja sijoitussuunnitelman laatimista. Mihin tuottojen saaminen perustuu ja millaisia tuotteita on? Lisäksi tuotteiden hyödyntämistä ja riskien hallintaa käsitellään käytännönläheisesti, mutta asiantuntevasti.

Osakesijoittamisen perusteet

Sijoittamalla suoriin osakkeisiin pääset mukaan erittäin mielenkiintoiseen maailmaan, jossa tapahtuu vaikka mitä! Yhtiöt sulautuvat toisiinsa, tai jakautuvat useampaan yhtiöön.

Sijoittamisen syventävä kurssi

Liity​ jäseneksi, niin olet oikeutettu​ jäsenetuihin ja kuulet koulutuksista ​ensimmäisenä!

Osallistujilta yli 9 keskiarvo

Koulutuksemme saavat osallistujilta yli 9 keskiarvon. Vuonna 2020 koulutuksiimme osallistui melkein ​2000 henkilöä.

Koulutuksien hinta-​laatu-suhde on ​koettu erinomaiseksi:

"Ylivoimaisesti paras ​sijoituskoulutus, mihin ​olen osallistunut kolmen ​vuosikymmenen aikana - ja ​vielä pilkkahintaan! ​Tuli vaan mieleen: kunpa ​tämä koulutus olisi ollut jo ​90-luvulla - olisi monelta ​putoavalta puukolta säästynyt."

Työkalut sijoitustoimintasi seuraamista varten

» Sijoitussuunnitelmapohja

Tee oma sijoitussuunnitelma.

» Sijoitusstrategia edistyneelle sijoittajalle

Pohja osakesijoitusstrategiassa tärkeistä teemoista auttaa oman sijoitussuunnitelman laatimista ja toteutusta. Pohja on tarkoitettu kohtuullisen osaamisen saavuttaneelle sijoittajalle.

» Seuraa osakesijoituksiasi excel-pohjan avulla

Jäsenten suosima Excel-pohja osakeseurannalle, joka on jaettu Seppo Sinisaaren luvalla.

Huom. Kurssitiedot päivitetään nyt Excelin Tiedot, Osakkeet (Data, Stocks)-toiminnon avulla. Päivitys vaatii melko uuden version Excelistä, johon on asennettu kieleksi myös englanti. (Tiedosto, Asetukset, Kieli) (File, Options, Language).

On ilmennyt, että ajoittain päivityksen yhteydessä tulee ilmoitus, että kaikkea ei voitu päivittää. Toimi tällöin seuraavasti:
1) Siirry välilehdelle Osakelista
2) Valitse ja kopioi alue D2:D179
3) Siirry soluun B2 ja liitä
4) Valitse Tiedot, Osakkeet ja odota hetki, niin tietotyypit päivittyvät

Klikkaa ja katso malli osakeseuranta-Excelin käytölle. Katso myös Seppo Sinisaaren osakeseurantasivu ja YouTube-videot tiedostojen rakentamisesta.

» Ohje Teamsin käyttöön