Koulutus

Suomen Osakesäästäjien suositut koulutukset saavat osallistujilta yli 9 keskiarvon. Kurssien lisäksi tarjoamme itsenäiseen opiskeluun materiaalia.

Kurssit:

JÄSENETUNA SIJOITTAMISEN PERUSKURSSI

Tarjoamme jäsenillemme Sijoittamisen peruskurssin jälkikuuntelumahdollisuuden. Kurssikokonaisuus sisältää 6 luentoa, jotka voi kuunnella omaan tahtiin. Tallenteet ovat jäsenten käytettävissä 31.8.2021 asti. Kurssin arvo on 59€.

Kurssin sisältö:

Luento 1: Taustalla pyörivä psykologia ja syyt sijoittamiseen

Luento 2: Miten rakennat sijoitussuunnitelman ja pitäydyt siinä?

Luento 3: Riskienhallinnan keskeisimmät työvälineet

Luento 4: Mistä ja miten tuotot tulevat?

Luento 5: Tavallisimmat sijoitustuotteet

Luento 6: Pääomaverotus käytännössä

Kurssi on tältä vuodelta loppunut!

OSAKESIJOITTAMISEN PERUSKURSSI

Osta katseluoikeus Osakesijoittamisen peruskurssin videotallenteisiin, joka striimattiin toukokuun aikana. Tallenteet ovat käytettävissäsi 31.8.2021 asti.

Live-striimiin osallistuneet antoivat kurssin yleisarvosanaksi 4,4 (1-5 skaala, jossa 5=erinomainen ja 1=huono).

Kurssin sisältö:

Luento 1: Millaista on sijoittaa suoriin osakkeisiin, ja mitä tulee tietää osakkeista?
Luento 2: Miten pörsseissä käydään kauppaa, ja mitä tapahtuu pörsseissä?
Luento 3: Miten yhtiöitä hinnoitellaan? Tunnuslukuanalyysi
Luento 4: Miten hallitaan osakesalkkua ja salkun riskejä? Mistä tietoa?

"Kurssilla painotettiin hyvin pitkäjänteisen säästämisen merkitystä. Jos sijoittajat kestävät panikoimatta mahdolliset suuret ja pienet dipit, niin Osakesäästäjät tekee merkityksellistä työtä." - Kurssille osallistunut

4.10.2021 starttaa osakesijoittamisen peruskurssi. Kurssin hinta jäsenille 29€, muille 49€

Lue lisää ja ilmoittaudu

OSAKESÄÄSTÄJÄT MUKANA LUKIOLAISTEN SIJOITUSKOULUSSA

Talous ja nuoret TAT on käynnistänyt pilottihankkeen Lukiolaisten sijoittajakoulusta. Kaksi ja puoli vuotta kestävän kurssin aikana lukiolaiset saavat perustiedot ja -taidot sijoittamisesta ja oman talouden hallinnasta. Kiinnostus kurssia kohtaan on valtaisa.

Syksyllä 2021 TAT tarjoaa nuorille uuden maksuttoman oman talouden hallinnan oppimateriaalipaketin. Oman talouden hallinnan oppimateriaali on osa TATin uudistuneita Bisneskursseja, joista löytyy lisäksi omat oppimateriaalinsa yrittäjyys- ja työelämäosaamisesta.

Osana yhteistyötämme tarjoamme Viisas Raha -digilehden ilmaiseksi kurssilaisille (opiskelijat ja opettajat). Lisäksi tarjosimme Sijoittamisen perusteet -kurssin early bird -ilmoittautuneille opettajille. Käymme opetusmateriaalin läpi, jotta materiaali olisi mahdollisimman ajankohtainen ja täynnä asiaa.

Sijoittamisen peruskurssi

Kansalaisopistojen tarjoamat peruskurssit (lukukausi 2021-2022).

Sijoittamisen syventävä kurssi

Kansalaisopistojen tarjoamat jatkokurssit (lukukausi 2021-2022).

Osakesijoittamisen peruskurssi

Kansalaisopistojen tarjoamat peruskurssit (lukukausi 2021-2022).

Koko kurssivalikoima

Vuonna 2020 koulutuksiimme osallistui melkein ​2000 henkilöä. Koulutuksien hinta-​laatu-suhde on ​koettu erinomaiseksi:
​"Ylivoimaisesti paras ​sijoituskoulutus, mihin ​olen osallistunut kolmen ​vuosikymmenen aikana - ja ​vielä pilkkahintaan! ​Tuli vaan mieleen: kunpa ​tämä koulutus olisi ollut jo ​90-luvulla - olisi monelta ​putoavalta puukolta säästynyt."
Liity​ jäseneksi, niin olet oikeutettu​ jäsenetuihin ja kuulet koulutuksista ​ensimmäisenä!
Itsenäinen opiskelu ja työkalut

Tunnuslukuopas
Joukkolainat sijoituskohteena
Osakesijoittaminen
Laaja sijoitussuunnitelmapohja
Sijoitusstrategia osakkeille (edistyneille sijoittajille)
Kasvuyhtiösijoittaminen (Springvestin Kasvuwebinaari)
Excel-pohja osakeseurannalle (jaettu Seppo Sinisaaren luvalla)
Huom. Kurssitiedot päivitetään nyt Excelin Tiedot, Osakkeet (Data, Stocks)-toiminnon avulla. Päivitys vaatii melko uuden version Excelistä johon on asennettu kieleksi myös englanti. (Tiedosto, Asetukset, Kieli) (File, Options, Language).
Malli osakeseuranta-Excelin käytölle
Seppo Sinisaaren osakeseurantasivu