Osakesijoittamisen peruskurssi

Oletko joskus miettinyt miten käytännössä sijoitetaan suoraan pörssiosakkeisiin?  Miten löydetään mielenkiintoisia kohteita, ja mitä pitää huomioida osakesalkkua rakennettaessa?  Ja kuinka osakesalkkua kannattaa hoitaa ja seurata?  Silloin tämä kurssi on juuri sinua varten! Kurssilla käydään läpi mm. osakesijoittamisen käsiteet ja perusasiat, kaupankäynti pörssissä, miten löytää ja valita varteenotettavia osakkeita, salkun hallinta ja seuranta sekä mistä löytää tietoa. Tämän kurssin osallistumismaksun voi verotuksessa lisätä pääomatulojen hankkimiskuluihin.

Luento 1:          Millaista on sijoittaa suoriin osakkeisiin, ja mitä tulee tietää osakkeista?
Luento 2:          Miten pörsseissä käydään kauppaa, ja mitä tapahtuu pörsseissä?
Luento 3:          Miten yhtiöitä hinnoitellaan?
Luento 4:          Miten hallitaan salkkua ja riskejä? Mistä tietoa?

Jokainen luento 1h 30min. Jokainen osallistuja saa laadukkaat pdf-materiaalit (n 125 sivua) sekä osakesäästäjän sijoitussuunnitelmapohjan.

Kurssia aloitetaan tarjoamaan paikallisissa kansalaisopistoissa, sekä verkossa Osakesäästäjien toimesta. Tälle sivulle lisätään tietoja niiden aikatauluista viimeistään syksyllä 2020.

Kansalaisopistot, jotka ovat kiinnostuneita järjestämään sijoittamisen perus- ja jatkokurssia, voivat olla suoraan yhteydessä koulutusvastaavamme Svenne Holmströmille, svenne.holmstrom@osakeliitto.fi / 044-766 9568.