Arvo-osuustilin siirtäminen – Osakesäästäjän muistilista

14.12.2018

1. Kartoita minkä palveluntarjoajan palveluita haluat käyttää. Huomioithan, että arvo-osuustilien kustannukset sekä kaupankäynnistä veloitettavat palkkiot vaihtelevat toimijoittain. Osakesäästäjien jäsenenä saat merkittäviä etuja palveluista!

Anna tänä vuonna erilainen joululahja!

12.12.2018

Mitä jos antaisit tänä vuonna lahjaksi jotain sellaista, joka ei jäisi nurkkiin pyörimään.  Pörssiosakkeet tuovat iloa vuosiksi eteenpäin ja ovat oiva lahja kaikenikäisille. Pitääkö läheisesi esimerkiksi muodista tai peleistä?

Osakesäästötili – kysymyksiä ja vastauksia

15.8.2018

Osakesäästäjät antoi kesäkuussa lausuntonsa, jonka mukaan osakesäästötili tulisi ottaa Suomessa käyttöön yksityishenkilöiden sijoittamista koskevan verotuksen tasapainottamiseksi. Nykyisessä verotusmallissa suositaan välillistä sijoittamista, mikä osaltaan nostaa suomalaisten kynnystä pyrkiä vauraustumaan suorien sijoitusten avulla.

Jasmin Hamid: Tärkeintä on nauttia kesästä

19.7.2018

Kesähelteellä moni sijoittaja jättää myös salkkunsa hetkeksi lomalle. Kysyimme syksyllä pidettävän SijoitusSummitin haastattelijana toimivan Jasmin Hamidin lomasuunnitelmista.

Minkälainen kulunut alkuvuosi ja kevät on ollut sinulle sijoittajana?

Wall Streetin tuloskausi käynnistynyt hieman odotettua paremmin

24.1.2017

Yhdysvaltain neljännen kvartaalin tuloskausi on polkaistu käyntiin rapakon takana. Perjantaihin 20.1. mennessä yhteensä noin 12 % S&P 500-indeksiin kuuluneista yhtiöistä oli raportoinut lukemansa. Yhtiöistä 61 prosentin tulos on ylittänyt analyytikoiden konsensusennusteen ja vastaavasti 47 prosentin liikevaihto on ollut ennakoitua parempi.