Osakesäästäjien edunvalvonta

Edunvalvontatyössään Osakesäästäjät on mukana tärkeissä sijoittajaa koskevissa lainsäädäntöä valmistelevissa elimissä, minkä lisäksi Osakesäästäjät esittää kannanottojaan erilaisista lainsäädäntöhankkeista ja on muutoinkin yhteydessä päättäjiin. Tiedottamista varten Osakesäästäjät mm. julkaisee Viisas Raha -aikakausilehteä.

Jäsenilleen Osakesäästäjien Keskusliitto jakaa osakesäästämistä ja sijoitustoimintaa koskevaa tietoa jäsenmaksuun sisältyvän lehden ja monien sijoittajatapahtumien avulla. Osakesäästäjät ovat esillä eri tiedotusvälineissä sijoittamista koskevissa kysymyksissä ja liitto pyrkii jatkuvasti lisäämään osakesäästäjän etuja sekä tekemään osake- ja rahastosäästämistä tunnetuksi.

Luvattomat palveluntarjoajat

Suomessa sijoituspalvelujen tarjoamiseen tarvitaan Finanssivalvonnan myöntämä toimilupa. Välillä eteen tulee tilanteita, jossa suomalaisille sijoittajille on markkinoitu sijoitustuotteita tai -palveluita ilman asianmukaista toimilupaa. Finanssivalvonta ylläpitää listaa luvattomista palveluntarjoajista.

Lista luvattomista palveluntarjoajista Suomessa

Lista ulkomaisten valvontaviranomaisten varoituksista