Aktiespararna vaatii erityisen tarkastuksen suorittamista Stora Ensossa

5.2.2014

Ruotsin Aktiespararna tulee vaatimaan Stora Enson varsinaisessa yhtiökokouksessa erityisen tarkastuksen suorittamista yhtiön kirjanpidosta liittyen Consolidated Papers -yrityskaupan aiheuttamiin tappioihin ja mahdollisiin epäselvyyksiin yhtiön kirjanpidossa. He eivät ole tyytyväisiä yhtiön lokakuussa julkaisemaan ulkopuolisten asiantuntijoiden laatimaan raporttiin.

“Stora Enson julkaiseman riippumattoman selvityksen mukaan Gerard Goodwynin havainnot yhtiön kirjanpidossa tehdyistä virheistä ja vääristä kirjauksista pitivät paikkansa, vaikka yhtiö itse edelleen väittää muuta. Yhtiö ei ole antanut mitään selitystä virheellisille kirjauksille.” toteaa Aktiespararnan edunvalvonnasta vastaava Albin Rännar.

Hän myös jatkaa: “Raportissa selkeästi todetaan, että arvonalentumisen testauksia ei tehty silloin kun ne olisi pitänyt tehdä. Kuitenkaan raportissa ei esitetä minkäänlaisia perusteluja sille, miksi näin tapahtui tai kuka oli niistä vastuussa.”