Esittelyssä koulutusvastaava Svenne Holmström

27.2.2019

Sven-Eric Holmström työskentelee Osakesäästäjien koulutusvastaavana. Hän toimii koulutuskiertueellamme kouluttajana. Lisätietoa koulutuskiertueesta löytyy tästä.

Ensimmäiset osakkeet ostettiin minulle kun olin 10-vuotias. Tuolloin kyse oli muutamasta tuhannesta markasta kasinotalousvuosien lähestyessään loppuaan 1980-luvulla. Vuosituhannen vaihteesta alkaen olen sijoittanut aktiivisesti ja säästänyt jatkuvasti osan tuloistani osakkeisiin. Olen pitkäaikainen sijoittaja ja siinä mielessä melko harvinainen, että allokaationi on 100% osakkeissa. Näin on itse asiassa koko perheeni osalta: vaimoni ja lasteni sijoituksetkin ovat vain osakkeissa tai osakerahastoissa.  Kun varallisuus kasvaa muuttuvat sijoittajat yhä riskiä karttavammiksi. Monesti varallisuuden kasvaessa, asuntosijoittaminen ja korkosijoittaminen kiinnostavat yhä enemmän.

Sijoitusurani aikana olen itse kokeillut kaikenlaista sijoittamista. Siksi koen että pitkäaikainen sijoittaminen ja omistaminen sopii parhaiten minulle. Olen enemmän buy and hold tyyppinen sijoittaja, kuin aktiivinen treidaaja. Viime vuosien aikana olen tehnyt vuosittain noin 5-10 luovutusta. Nykyään sijoitustoimintani seuraa paljolti arvosijoittamisen periaatteita. Kasvuyhtiöihin en juuri sijoita.

Tällä hetkellä opetan sekä yläasteella että lukioissa ja teen yritykseni kautta omia koulutuksia. Joulukuusta alkaen olen aloittanut Osakesäästäjien koulutuksien parissa työskentelyn. Kokemukseni pankkimaailmasta auttaa selittämään vaikeat asiat helpolla tavalla. Olenkin törmännyt urani aikana hyvinkin monenlaisiin asioihin, joista muut voivat ottaa oppia.

Palautteen mukaan kursseihin tai luentoihin osallistuneet ovat kokeneet esitystyylini innostavaksi ja käytännönläheiseksi. Haluan kertoa asiat niin kuin ne ovat ja selkokielellä. Tätä on arvostettu suuresti palautteissa. Materiaalit laadin koulutuksiin aina siten, että niihin on helppo palata myöhemmässä vaiheessa.

Vuosina 2008-2014 toimin Osakesäästäjien Keskusliiton hallituksessa ja vuodesta 2005 alkaen Länsi-Uudenmaan Osakesäästäjien hallituksessa. Joulukuusta alkaen olen työskennellyt myös Osakesäästäjien koulutusvastaavana.

Svenne Holmström

Laajempi CV:ni löytyy yritykseni verkkosivuilta

Koulutuskiertueen lisätiedot ja ilmoittautumiset tästä.