Etteplanilta tilinpäätös, osinkoehdotus 0,23 euroa osaketta kohti

9.2.2018

Etteplan raportoi torstaina tilinpäätöksensä. Yhtiön liikevaihto kasvoi vuoden 2017 neljännellä kvartaalilla edellisvuoden vertailukauden 53,1 miljoonasta eurosta 58,5 miljoonaan euroon. Etteplanin operatiivinen liikevoitto kohosi vastaavasti vertailukauden 4,6 miljoonasta eurosta 4,8 miljoonaan euroon. Liikevoittoa (EBIT) yhtiö teki vuoden 2017 neljännellä kvartaalilla 4,6 miljoonaa euroa, kun sitä vuoden 2016 neljännellä kvartaalilla kertyi 4,0 miljoonaa euroa.

Etteplanin koko vuosi 2017 sujui niin ikään vahvasti. Yhtiön liikevaihto kohosi vuonna 2017 yhteensä 214,8 miljoonaan euroon, kun se vuonna 2016 oli 183,9 miljoonaa euroa. Myös operatiivinen liikevoitto oli selvässä kasvussa nousten 17,2 miljoonaan euroon, kun se vuotta aiemmin oli 12,1 miljoonaa euroa. Liikevoittoa Etteplan teki vuonna 2017 yhteensä 15,5 miljoonaa euroa vuoden, mikä oli 5,4 miljoonaa euroa edellisvuotta enemmän.

Etteplanin hallitus esittää osakekohtaiseksi osingoksi 0,23 euroa, mikä on 0,07 euroa edellistä osakekohtaista osinkoa suurempi.

Etteplan arvioi sen koko vuoden 2018 liikevaihdon ja liikevoiton kasvavan vuodesta 2017.

Henri Huovinen, analyytikko OSKL