Huhtamäen Q4-luvut helpotus sijoittajille, yhtiön kannattavuus ennätystasolla

15.2.2017

Pakkausvalmistaja Huhtamäki (linkki yhtiösivulle) raportoi keskiviikkona neljännen kvartaalin lukemansa. Yhtiö teki 732 miljoonan euron liikevaihdolla yhteensä 65 miljoonan euron oikaistun liikevoiton, konsensusodotuksen oltua liikevaihdon suhteen 735 miljoonan euroa ja oikaistun liikevoiton osalta 65 miljoonaa euroa. Edellisvuoden vertailukaudella (Q4/2015) Huhtamäen liikevaihto oli 691 miljoonaa euroa ja oikaistu liikevoitto 56 miljoonaa euroa.

Huhtamäen hallitus esittää osakekohtaiseksi osingoksi 0,73 euroa, mikä olisi 0,07 euroa edellisvuotta enemmän. Yhtiön toimitusjohtaja Jukka Moisio kuvailee vuotta 2016 erinomaiseksi. Huhtamäen liikevaihto ja kannattavuus nousivat kaikkien aikojen korkeimmalle tasolle ja yhtiö saavutti vuoden 2015 alussa asettamansa keskipitkän aikavälin tavoitteen. Huhtamäen liikevaihto koko vuonna 2016 oli 2,9 miljardia euroa ja liikevoittomarginaali 9,4 %.

Huhtamäen osake noteerataan keskiviikkona alkuiltapäivällä (n. klo 12.14) 7,84 % plussalla 35,90 eurossa. Sijoittajat ovat olleet helpottuneita Huhtamäen Q4-lukemiin kolmannen kvartaalin pettymyksen jälkeen.

Henri Huovinen / OSKL