Hyväntekeväisyyssalkkuun kerätty tähän mennessä 14 447 euroa

13.12.2021

Vuoden loppuun kestävä Hyvää yhdessä -kampanja on kerryttänyt tähän mennessä 14 447 euron lahjoituspotin lukiolaisten sijoituskoululle.

Osakesäästäjien Hyvää yhdessä-kampanjan myötä lukiolaisten sijoituskoulua varten koottuun hyväntekeväisyyssalkkuun on kerätty 14 447 euroa. Jokainen e-laskuna maksettu jäsenmaksu vuodelle 2022 kasvatti summaa eurolla. Summa menee lyhentämättömänä hyväntekeväisyyssalkkuun, jonka avulla nuoret pääsevät kokeilemaan sijoittamista.

Kampanja jatkuu 31.12.2021 saakka, jolloin kaikki marras-joulukuussa liittyneet Osakesäästäjien jäsenet kerryttävät pottia. Lopullinen hyväntekeväisyyssumma julkaistaan tammikuun alussa.

Hyväntekeväisyyskohde

Osana Sijoittajakoulua on hyväntekeväisyyssalkkukonsepti, joka antaa kaikille opiskelijoille omasta varallisuudesta riippumatta mahdollisuuden kokeilla käytännön sijoittamista.

"Haluamme, että kaikki nuoret saavat mahdollisuuden säästämisen aloittamiseen riippumatta siitä, ovatko heidän vanhempansa sijoittajia vai eivät. TATin Sijoittajakoulu on siten tärkeä avaus monisukupolvisen talousosaamisen ja varallisuuden kerryttämiseksi Suomeen" sanoo Victor Snellman, Osakesäästäjien toimitusjohtaja

Mallissa oppilaitos hankkii oman yrityssponsorin, joka sponsoroi tietyn pääoman opiskelijoiden sijoitettavaksi. Sponsoroitua pääomaa sijoitetaan kaksi vuotta, jonka jälkeen sijoitusten mahdolliset tuotot annetaan kunkin opiskelijaryhmän valitsemaan hyväntekeväisyyskohteeseen. Kaikkien hyväntekeväisyyssalkkujen tuottoprosentti ja sisältö on julkista, mikä mahdollistaa salkkujen vertailun. Oppilaitosten välille muodostuu leikkimielinen kilpailu siitä, kuka tekee sijoittamalla eniten hyvää. TATin Sijoittajakoulu järjestää myös kurssin päätteeksi yhteisen tapahtuman, jossa palkitaan sijoittamisessa parhaiten menestyneet oppilaitokset.

Lue lisää Osakesäästäjien hyvää yhdessä -kampanjasta
Lue lisää Lukiolaisten sijoituskoulusta