Investors Houselta vahva tilinpäätös, osinkoehdotus 0,21€

5.3.2018

Kiinteistösijoitusyhtiö Investors House raportoi maanantaina (5.3.2018) tilinpäätöksensä. Yhtiön liikevaihto kasvoi vuonna 2017 yhteensä 6,449 miljoonaan euroon edellisvuoden vertailukauden 3,134 miljoonasta eurosta. Katsauskauden tulos oli sekin vahvassa kasvussa nousten 5,047 miljoonaan euroon vuoden 2016 lukemasta 3,680 miljoonaa euroa.

Investors Housen osakekohtainen nettovarallisuus nousi 7,92 euroon edellisvuoden 6,99 eurosta. Kassavirtapohjaista arvostusta kuvaava operatiivinen tulos (EPRA) oli 1,934 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 1,006 miljoonaa euroa.

Investors Housen toimitusjohtaja Petri Roininen kertoi tilinpäätöstiedotteessa yhtiön tilikauden 2017 edenneen hallituksen vahvistaman strategian mukaisesti. Yhtiö aloitti tilikauden aikana noudattamaan täsmennettyä ja Management-segmenttiä korostavaa strategiaa. Tämä näkyi myös vuoden 2018 helmikuussa toteutuneessa Dividend Housen hankintaa koskevan sopimuksen solmimisena.

Investors Housen hallituksen osinkoehdotus on 0,21 euroa osaketta kohti. Yhtiö arvioi sillä olevan olemassa olevat edellytykset vuoden 2018 operatiivisen tuloksen säilymiselle vähintään vuoden 2017 tasolla.

Henri Huovinen, analyytikko OSKL