Lassila & Tikanojan raportti lievä pettymys, osinkoehdotus 0,92€ osakkeelta

1.2.2017

Lassila & Tikanoja (linkki yhtiösivulle) kertoi keskiviikkona menneestä neljännestä kvartaalista. Yhtiön liikevoitto kasvoi 10,5 miljoonaan euron edellisvuoden vertailukauden 9,7 miljoonasta eurosta. Analyytikot odottivat keskimäärin 11,7 miljoonan euron liikevoittoa. Lassila & Tikanojan liikevaihto nousi vastaavasti 168,3 miljoonaan euroon vertailukauden 165,2 miljoonasta eurosta, ennusteen oltua 170,0 miljoonaa euroa.

Lassila & Tikanojan toimitusjohtaja Pekka Ojanpää kuvailee kulunutta vuotta tuloksen valossa odotetuksi. Yhtiön segmenteistä kiinteistö- ja teollisuuspalvelut paransivat kannattavuuttaan. Sitä vastoin ympäristöpalveluiden kehitys sakkasi. Osingoksi Lassila & Tikanojan hallitus esittää 0,92 euroa osakkeelta, mikä on 81,3 % osakekohtaisesta tuloksesta. Tämä tarkoittaisi yhtiön keskiviikkoisella osakekurssilla (18,79€ klo 12.35) noin 4,9 prosentin osinkotuottoa. Lassila & Tikanoja arvioi vuoden 2017 osalta liikevaihdon ja liikevoiton olevan vuoden 2016 tasolla. Yhtiön osake on halventunut keskiviikkona noin 2,1 % ennakoitua hieman heikomman liikevoiton ja -vaihdon myötä.

Henri Huovinen / OSKL