Mandatum tavoittelee yksityissijoittajia uudella kaupankäyntialustallaan

26.10.2018

Mandatum lähtee tavoittelemaan suomalaisia yksityissijoittajia uudella kaupankäyntialustalla, joka lanseerataan ensi vuoden alussa. Suomalaiset ovat perinteisesti säilöneet rahojaan pankkitileille ja nyt Mandatum pyrkii edistämään kansankapitalismia luomalla kolmiportaisen matalankynnyksen alustan Mandatum Traderin.

Osakesäästäjien Raoul Lehtonen osallistui aamulla 26.10. Mandatumin tiedotustilaisuuteen. Uudesta kaupankäyntialustasta ja siihen liittyvistä palveluista vastaamaan on palkattu Niklas Odenwall, joka on esimerkiksi toiminut Nordnetin Tanskan ja Suomen maajohtajana.

Kaupankäyntialusta teknologian taustalla toimii tanskalainen investointipankki Saxo Bank, mutta palvelun käyttäjien asiakaspalvelusta vastaa Mandatum. Alustasta lanseerataan kolme eri versiota: Trader One, Trader Go ja Trader Pro. Selainpohjainen ja helppokäyttöinen Trader One on suunnattu eteenkin tavallisemmille yksityissijoittajila, kun taas koneelle ladattava ohjelmisto Trader Pro on suunnattu enemmänkin alan ammattilaisille. Alustan 35 000 eri instrumentin valikoima kattaa 36 eri markkinaa.

Yhtiö kertoo erityisesti ottavansa mallia Ruotsalaisesta kaupankäyntialustayritys Avanzasta, joka on saavuttanut suuren markkinaosuuden ja suosion naapurimaassamme Ruotsissa.

Mandatum ei vielä valottanut palvelun kulurakennetta.

Osakesäästäjät jäävät innolla odottamaan mitä tuleman pitää. Toivottavasti näemme disruptiota suomalaisten sijoitusalustoja tarjoavien yritysten keskuudessa.

KUVA: Mandatum Life