Martelalta odotettu neljäs kvartaali, selvä korotus osinkoon

3.2.2017

Työ- ja oppimisympäristöjä toteuttava ja suunnitteleva Martela (linkki yhtiösivulle) teki vuoden 2016 neljännellä kvartaalilla 34,3 miljoonan euron liikevaihdolla (37,5 milj. € Q4/2015) 2,2 miljoonaa euroa vertailukelpoista liiketulosta (2,1 milj. € Q4/2015).  Yhtiön kannattavuus (liiketulos/liikevaihto) koheni 6,1 prosenttiin vertailukauden 5,6 prosentista.

Martelan koko vuoden 2016 liikevaihto 129,1 miljoonaa euroa oli lähes samalla tasolla kuin vuonna 2015. Vertailukelpoisessa liikevoitossa sitä vastoin tapahtui harppaus parempaan sen kasvettua edellisvuoden 4,1 miljoonasta eurosta 6,9 miljoonaan euroon. Erityisesti Martelan segmenteistä tulosyksikkö Suomen ja Ruotsin tuloskehitys oli vahvaa.

Martelan hallitus esittää 0,37 euron osakekohtaista osinkoa vuodelta 2016, mikä tarkoittaisi selvää korotusta edellisvuoden 0,25 euron osakekohtaiseen osinkoon. Osinkokorotuksen myötä Martelan osinkotuotoksi perjantai-iltapäivän osakekurssilla (12,08€ klo 12.37) muodostuisi noin 3,1 %.

Martelan osake noteerataan tulosraportin myötä perjantaina (klo 12.37) n. 3,4 % laskussa 12,08 eurossa.

Henri Huovinen / OSKL