Oravan omistajat vaativat yhtiölle uutta hallitusta, kaupankäynti osakkeella keskeytettiin maanantaina

28.8.2017

Orava Asuntorahaston omistajat (Royal House Oy, Maakunnan Asunnot Oy, GodoInvest Oy, Core Capital Oy, Petri Roininen ja Penser Oy) katsovat, että Oravan hallituksen tulisi selvittää osakkeenomistajien kantoja Investors Housen tekemään vaihtotarjoukseen ylimääräisessä yhtiökokouksessa. Kyseisten omistajien omistusosuus Orava Asuntorahastosta on 10,4 % mikä ylittää osakeyhtiölain asettaman 10 prosentin alarajan, jonka mukaan ylimääräinen yhtiökokous voidaan järjestää. Lisäksi kyseisten omistajien mielestä Oravalle tulisi valita uusi hallitus, jotka olisivat Investors Housen tekemän vaihtotarjouksen arvioinnin kannalta intressiristiriidoista vapaita henkilöitä. Mainitut omistajat pitävät tärkeänä, että ylimääräinen yhtiökokous järjestettäisiin ennen ostotarjouksen alkamista 18.9.2017. Kaupankäynti Orava Asuntorahaston osakkeella on maanantaina keskeytetty yhtiön omasta pyynnöstä.

Henri Huovinen, analyytikko OSKL