Osakesäästäjien etujärjestö vahvassa kasvussa

26.5.2014

Osakesäästäjien Keskusliiton kahden vuoden välein pidettävä liittokokous järjestettiin lauantaina 24.5. Helsingissä. Liittokokouksessa käsiteltiin liiton tulevaa toimintaa ja tavoitteita: järjestöä kehitetään edelleen vahvaksi ja aktiiviseksi yhteiskunnalliseksi vaikuttajaksi yksityishenkilöiden säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvissä asioissa.

Järjestö on panostanut voimakkaasti kasvuun, ja Osakesäästäjien jäsenmäärä onkin noussut jo 17.000:een, mikä on selkeästi enemmän kuin aiemmin koko järjestön historiassa. Tavoitteena on kasvattaa jäsenmäärää edelleen ja lisätä sitä kautta järjestön yhteiskunnallista roolia ja jäsenten saamaa lisäarvoa.

Liittoa vuodesta 2006 johtanut Timo Rothovius valittiin uudelleen liiton puheenjohtajaksi seuraavalle kaksivuotiskaudelle. Rothovius on Vaasan yliopiston laskentatoimen ja rahoituksen professori. Liittovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Toni Onatsu, joka toimii Osakeliiton suurimman paikallisyhdistyksen, Helsingin Osakesäästäjien toiminnanjohtajana.

”Kehitämme toimintaamme määrätietoisesti. Haluamme vaikuttaa varsinkin sijoittamisen ja säästämisen edistämiseen ja siihen liittyviin verokysymyksiin. Lähestyvät eduskuntavaalit ovat hyvä tilaisuus tuoda esille sijoittajien ääntä ja korostaa myös suomalaisen omistajuuden tärkeyttä koko yhteiskunnalle,” toteaa Timo Rothovius.

Antti Lahtinen, toimitusjohtaja