Osakesäästäjien logo uudistuu

22.8.2019

Osakesäästäjien uudistusprosessissa saavutetaan jälleen uusi etappi. Tämän vuoden laajojen uudistusten jälkeen on aika ottaa nimimuutoksen mahdollistama uusi logo käyttöön.

”Logon suunnittelussa vahvana inspiraationa on ollut Suomi ja suomalaisuus. Erityisesti Suomi-design, jonka selkeitä tunnuspiirteitä ovat kaarevat muodot, selkeät linjat ja ajattomuus.  Kaikessa tekemisessä lähtökohtana on ollut yhdistyksen perinteiden vaaliminen – pysytään samassa selkeässä muotokielessä ja tyylissä kuin aiemminkin.” kuvailee muutosta uuden ilmeen toteuttanut graafikko Mikko Rauhamäki.

Logo kuvaa nykyaikaista osakesalkkua, jonka lisäksi sen kaarevat linjat muodostavat SO monogrammin. Tämä tuo logolle aivan uuden ulottuvuuden ja tunnistettavuuden. Nimiosassa ei käytetä mitään valmisfonttia, vaan se on toteutettu kokonaan kirjasinmuotoilun keinoin. Se on siis täysin uniikki.

Osakesäästäjien viestintävastaava Toni Pakarinen kommentoi muutoksen taustaa:

”Nimimuutos tarjosi upean mahdollisuuden nostaa Osakesäästäjät myös visuaalisesti tälle vuosikymmenelle samalla kunnioittaen yhdistyksen kunniakkaita perinteitä. Uudistusprojektien myötä organisaatio on valmis ottamaan jopa kokoaan suuremman paikan yhteiskunnallisena vaikuttajana sekä yksityissijoittajien yhteisönä.”

Uusi visuaalinen ilme on käytössä Suomen Osakesäästäjien viestinnässä 22.8. alkaen. Paikallisyhdistyksille on toimitettu materiaaleja tämän kuun paikallisyhdistysviestissä.

Viestintävastaava Toni Pakarinen

Toni.pakarinen@osakeliitto.fi