Privanetilla kasvun vuosi 2016, osinkoehdotus 0,25 euroa osakkeelta

28.2.2017

Listaamattomien yhtiöiden osakevälitykseen ja yhtiöiden rahoitusjärjestelyihin keskittyvä Privanet (linkki yhtiösivulle) kertoi tiistaina tilinpäätöksensä. Yhtiön liikevaihto eli sijoituspalvelutoiminnan tuotot nousivat viime vuonna noin 12,6 miljoonaan euroon edellisvuoden noin 8,4 miljoonasta eurosta. Liikevoittoa Privanet tahkosi vuonna 2016 noin 4,6 miljoonaa, mikä oli 32,24 prosenttia vuotta 2015 enemmän.

Privanetin hallitus esittää osakekohtaiseksi osingoksi 0,25 euroa, mikä tarkoittaisi yhtiön tiistain aamupäivän osakekurssilla noin 6,8 prosentin osinkotuottoa. Yhtiö arvioi vuoden 2017 ensimmäisen puoliskon kehityksen jatkuvan positiivisena.

Privanet hakee aktiivisesti myös potentiaalisia yritysostokohteita, jotka soveltuisivat yhtiön liiketoimintakonseptiin ja vahvistaisivat edelleen Privanetin kasvua sekä liiketoiminnan kehitystä. Yhtiön viime vuonn lanseeraama joukkorahoituksen palvelu AROUND keräsi jo ensimmäisen puolen vuoden toiminta-aikansa puitteissa 14 miljoonaa euroa pääomia.

Henri Huovinen / OSKL