QT Group päivittää pitkän aikavälin strategiaansa, yhtiön osake vahvassa nousussa

16.2.2017

Ohjelmistokehitysyhtiö QT Group (linkki yhtiösivulle) kertoi tänään tilinpäätöksensä yhteydessä uudesta strategiasta. Uuden päivitetyn strategian mukaan yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena on saavuttaa 100 miljoonan euron vuotuinen liikevaihto ja yli 15 prosentin vuotuinen liikevoittoprosentti. Tuore strategia perustuu QT Groupin voimakkaaseen kasvuinvestointiin keskittyen erityisesti kasvattamaan yhtiön markkinaosuutta suurten laitevalmistajien teknologiavalintana kosketusnäyttöpohjaisten ohjelmistojen kehittämisessä. Kasvuinvestointien rahoittamiseksi yhtiö hallitus hakee yhtiökokoukselta lupaa noin 15 miljoonan euron merkintäosakeannin järjestämiseen.

QT Groupin loka-joulukuun liikevaihto nousi vertailukauden noin 7,4 miljoonasta eurosta noin 8,8 miljoonaan euroon. Vertailukelpoinen liiketappio yhtiöllä oli neljännellä kvartaalilla -98.000 euroa, kun vuotta aiemmin QT Group teki liikevoittoa 146.000 euroa. Yhtiön hallitus esittää ettei osinko jaeta vuodelta 2016.

QT Groupin osake on torstaina vahvassa nousussa strategiapäivityksen ansiosta.

Henri Huovinen / OSKL