Sijoituskohteisiin perehtymällä paremmat mahdollisuudet ylituottoon

Osakesäästäjät järjestää vuosittain monia yhtiöesittelyitä, joiden avulla yksityissijoittajat pääsevät perehtymään yhtiöihin tarkemmin ja löytävät omaan salkkuun sopivia sijoituskohteita, jotka tarjoavat mahdollisuuksia ylituottoon. Toukokuun yhtiöesittelyissä olivat Sievi Capital Oyj ja Investors House Oyj.

Osakepoiminta perustuu taitoon ja tuuriin löytää yhtiöitä, jotka menestyvät indeksiä paremmin. Osakepoiminnalla pyritään siis ylituottoon. Käytännössä ylituotto tarkoittaa vertailutuoton ylittävää tuoton osuutta, vaikka rahoitusteorian mukaan sillä viitataan riskittömän koron ylittävään markkinatuoton osuuteen.

Osakepoimintaa voi harjoittaa puhtaalla tuurilla, mutta tällöin ylituoton mahdollisuus voi hyvinkin karata ulottumattomiin. Perehtymällä yrityksiin kasvatetaan mahdollisuuksia ylituottoon. Tämän vuoksi Osakesäästäjät tarjoaa yhtiöesittelyjä, joissa tutustutaan tarkemmin yhtiöihin esittelyn ja kiperien kysymysten muodossa.

Sievi Capital Oyj ja Investors House Oyj ovat toukokuun aikana pitäneet esittelyt yrityksistään sijoituskohteina Osakesäästäjille. Osakesäästäjien toimitusjohtaja Victor Snellman esitti yrityksille kiperiä kysymyksiä, joiden avulla yksityissijoittajat pääsivät katsomaan yrityksiä pintaa syvemmältä.

• Sievi Capital sijoituskohteena –webinaarin tallenne on löydettävissä täältä.
  • Investors House sijoituskohteena –webinaarin tallenne on löydettävissä täältä.

Osakesäästäjien jäsenenä saat enemmän. Kaikille julkisten yhtiöesittelyiden lisäksi jäsenemme voivat osallistua vain jäsenille tarkoitettuihin koulutuksiin ilmaiseksi tai markkinahintoja halvempaan hintaan. Seuraavassa jäsenille järjestettävässä koulutuksessa pureudutaan tekniseen analyysiin.