Suomen Hoivatiloilta tilinpäätös, vahvaa kasvua liiketoiminnassa

13.2.2018

Aiemmin viime viikolla 7.2. positiivisen tulosvaroituksen antanut Suomen Hoivatilat raportoi tiistaina tilinpäätöksensä. Yhtiön liikevaihto kasvoi vuonna 2017 yhteensä 12,4 miljoonaa euroon, kun se vuotta aiemmin oli 7,4 miljoonaa euroa. Hoivatilojen operatiivinen tulos jatkoi niin ikään vahvassa kasvussa nousten 5,4 miljoonaan euroon edellisvuoden 2,9 miljoonasta eurosta. Sijoituskiinteistöjen arvo yhtiöllä oli viime vuoden lopussa 247,1 miljoonaa euroa. Vuoden 2016 lopussa vastaava lukema oli 154,8 miljoonaa euroa. Osakekohtainen NAV (Net Asset Value) Hoivatiloilla kohosi 5,67 euroon edellisvuoden tasolta 4,00 euroa.

Hoivatilat odottaa sen 2018 liikevaihdon olevan vähintään 17,5 miljoonaa euroa. Operatiivisen tuloksen arvioidaan olevan noin 40 % liikevaihdosta. Sijoituskiinteistöjen arvon vastaavasti odotetaan olevan kuluvan vuoden lopussa vähintään 340 miljoonaa euroa.

Hoivatilojen hallitus esittää osingoksi 0,13 euroa osaketta kohti. Korotusta osinkoon tulisi näin ollen 0,03 euroa. Hoivatilojen osingonjakopolitiikan mukainen tavoite on jakaa osinkona vähintään 50 % operatiivisesta tuloksesta.

Henri Huovinen, analyytikko OSKL