Talenomilta tilinpäätös, hallitus esittää osakekohtaista 0,32 euron pääomanpalautusta

8.2.2018

Talenom raportoi torstaina tilinpäätöksensä. Yhtiön liikevaihto kasvoi vuoden 2017 neljännellä kvartaalilla 10,7 miljoonaan euroon edellisvuoden vertailukauden 9,5 miljoonasta eurosta. Talenomin käyttökate (EBITDA) kohosi vastaavasti 1,4 miljoonasta eurosta 2,4 miljoonaan euroon. Myös yhtiön liikevoitto oli vertailukautta parempi ja nousi 0,6 miljoonasta eurosta 0,9 miljoonaan euroon.

Talenomin koko vuosi 2017 oli selvästi vuotta 2016 parempi. Yhtiön liikevaihto oli yhteensä 41,4 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 37,0 miljoonaa euroa. Käyttökate oli vuonna 2017 yhteensä 9,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto oli 4,8 miljoonaa euroa. Vuonna 2016 Talenomin käyttökate oli 6,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto oli 4,2 miljoonaa euroa.

Talenomin hallitus esittää yhtiön osakkeenomistajille 0,32 euron osakekohtaista pääomanpalautusta. Yhtiön tavoitteena on jatkaa vuonna 2018 selvästi tilitoimistoalaa parempaa kasvua. Talenomin arvion mukaan sen liikevaihdon kehitys tulee olemaan vuotta 2017 nopeampaa (12,1 %, 2017). Liikevoittoprosentin (11,7 %, 2017) arvioidaan olevan vuotta 2017 korkeammalla tasolla.

Henri Huovinen, analyytikko OSKL