Talouden hallinta pitää nähdä osana kokonaisvaltaista hyvinvointia – Osakesäästäjiltä 15 000 euroa nuorten sijoituskokemuksen kartuttamiseksi

16.2.2022

Osakesäästäjien viime syksyn Hyvää yhdessä -kampanjan myötä TATin Sijoituskoulua varten koottuun hyväntekeväisyyssalkkuun kerättiin 15 000 euroa.

“Osakesäästäjät vaikuttaa positiivisesti yhteiskuntaan ja ympäristöön. Uskomme Osakesäästäjissä siihen, että talouden hallinta on osa ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia. Tutkimukset ovat aikaisemmin osoittaneet, että taloustaitojen hallinta ja mielenterveys linkittyvät nuorilla toisiinsa. Oikealla rahalla sijoittaminen on oleellinen osa oman talouden hallinnan harjoittelua.” sanoo Victor Snellman, Osakesäästäjien toimitusjohtaja.

Kaikki Osakesäästäjien jäsenet, jotka maksoivat vuoden 2022 jäsenmaksunsa sähköisellä laskutustavalla, kartuttivat summaa eurolla.

Hyväntekeväisyyskohde

Osana TATin Sijoittajakoulua oppilaitoksella on mahdollisuus hankkia oma yrityssponsori, joka sponsoroi pääoman opiskelijoiden sijoitettavaksi. Osakesäästäjät haluaa varmistaa keräämällään summalla, että nuoret saavat kokeilla sijoittamista käytännössä.

Osakesäästäjien summa jakautuu tasan kolmen koulun kesken: Etu-Töölön lukion, Savonlinnan Lyseon lukion ja Kankaanpään yhteislyseon.

Kaikkien hyväntekeväisyyssalkkujen tuottoprosentti ja sisältö on julkista, mikä mahdollistaa salkkujen vertailun. Oppilaitosten välille muodostuu leikkimielinen kilpailu siitä, kuka tekee sijoittamalla eniten hyvää.

”Näemme sijoittamisen arjen taloustaitona, jota jokaisella on oikeus oppia. Talouden lisäksi TATin Sijoittajakoulu opettaa nuoria seuraamaan koko maailmaa käsitteleviä muutoksia, megatrendejä sekä vastuullisia valintoja”, kertoo TATin toimitusjohtaja Jenni Järvelä.

Lue lisää TATin sijoittajakoulusta.