Viisas Raha -lehdessä käsitellään edunvalvonnallisia aiheita

Osakesäästäjät on tehnyt edunvalvontaa yksityissijoittajan hyväksi yli 40 vuotta. Pitkäaikainen edunvalvontatyö on tuonut onnistumisia historiassa. Ehdotuksemme osakesäästötilistä toteutui ja vuoden 2013 osinkoverokiristyksestä saatiin torjuntavoitto.

Perjantaina 10.6. julkaistusta Viisas Raha -lehdestä löytyvät seuraavat edunvalvontaa koskevat artikkelit:

• Case Ahlstrom-Munksjö: ” Välimiesoikeus nosti Ahlstrom-Munksjön lunastushintaa”
  • Miten puolueet ovat edistäneet sijoittamista: ”Miten meni omasta mielestä?”
  • Osakesäästäjien kolmen kohdan kehitysohjelma: ”Ajankohtaiset vaaliteemat 2022–2023”
  • Timo Rothoviuksen haastattelu: ”Pitkän uran päätös”

Lehteä pääset lukemaan Osakesäästäjien jäsenenä ilmaiseksi Lehtiluukussa. Etkö ole vielä jäsen? Liity täällä.

Miksi Osakesäästäjät tekee edunvalvontaa?

Näemme ongelmana nykyisen eläkejärjestelmämme, joka on osittain toimiva, mutta kallis ja huonosti tuottava. Samalla sijoittajan verotus on epätasa-arvoista. Suomen valtio laskee menettäneensä vuosittain jopa 80 miljoonaa euroa verotuloa osinkokikkailun takia. Yksityissijoittajat maksavat tällä hetkellä lähes kaiken osinkoveron.

Yksityissijoittaja on siis epäoikeudenmukaisessa asemassa ja näihin ongelmakohtiin Osakesäästäjät tarjoaa ratkaisuja.

Lue lisää mitä edunvalvontatyömme sisältää

Miten ongelmia ratkaistaan?

Elämme suuren kestävyysvajeen keskellä. Osakesäästäjien kolmen kohdan kehitysohjelma vuosille 2022–2023 kartuttaisi varallisuutta kansalaisille ja helpottaisi kestävyysvajetta pitkällä aikavälillä. Kolmen kohdan kehitysohjelma pitää sisällään:

1.     Osakesäästötilin kehittäminen, tavoitteena osakesäästötili 2.0

2.     Eläkejärjestelmän uudistaminen osakepainoa ja valinnanvapautta kasvattamalla

3.     Suomalaisen sijoittajan verotuksen neutraliteetti ja oikeudenmukaisuus

Lue lisää kolmen kohdan kehitysohjelmasta

Kehitysohjelman halutaan tavoittavan erityisesti poliittisia päättäjiä ja talousvaikuttajia, joiden tulee ymmärtää sijoittamisen tärkeys yhteiskunnallisen vaurastumisen tiellä, tiedostaa yksityissijoittajaan kohdistuva epäoikeudenmukaisuus ja olla valmiita tekemään muutoksia tasa-arvon puolesta.

Yksittäisen sijoittajan on mahdotonta vaikuttaa esimerkiksi verotukseen ja omistamista koskevaan lainsäädäntöön. Joukolla on tässäkin tapauksessa voimaa, ja Osakesäästäjien edunvalvonta- ja vaikuttamistyö yksityissijoittajien eteen ja kotimaisen omistamisen edistämiseksi on sitä vaikuttavampaa, mitä enemmän jäseniä on ajamiemme asioiden takana.

» Oletko jäsen? Lue näköisversio Lehtiluukusta.

» Etkö ole vielä jäsen? Ollaan vaikuttavia yhdessä, liity jäseneksi!