Toimintakertomus 2008

Marjatta Långvik
Hannu Jumppanen varatilintarkastaja

Toiminta
Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 17.4.2008 ravintola Pub Jaakko V:ssä (Kirkkokatu 10). Toimintavuoden aikana hallitus on kokoontunut 5 kertaa. Tämän lisäksi yhdistyksen hallitus kävi sähköpostikirjeenvaihtoa ennen jokaista sijoituskerhoiltaa. Yhdistyksen jäsenmäärä vuoden 2008 lopussa oli 105 henkilöä

Yhdistys on kokoontunut joka kuukauden ensimmäisenä maanantaina ravintola Jaakko V:n yläkerrassa kesäaikaa lukuun ottamatta. Kokoontumiset (sijoituskerhot) ovat olleet hyvin vapaamuotoisia. Varsinaisia alustuksia on pitänyt puheenjohtaja Terjo Laitinen. Lähes jokaisessa kokouksessa on pidetty kierros, jonka aikana jokainen vuorollaan on kertonut edellisen kuukauden aikana toteuttamistaan toimenpiteistä. Samassa yhteydessä jokainen on esittänyt arvioita tulevasta kehityksestä sijoitustoiminnan kentässä. Keskustelu on ollut poikkeuksetta vilkasta ja rakentavaa.

Yhdistys on sijoittanut jäsenmaksuista kertyneen ylijäämän rahastoihin. Vuoden 2008 aikana yhdistyksen sijoitukset ovat olleet sijoitettuna pääosin Osuuspankin korkorahastoihin. Hallituksen jäsenet Terjo Laitinen ja Riku Lehtinen osallistuivat yhdistyksen edustajina Helsingin vanhassa satamassa järjestetyille sijoitusmessuille. Yhdistys oli varannut rahallista tukea jäsenistölle Arvopaperi-lehden sijoitusristeilyn (4.4.2008) kustannuksiin. Yksikään jäsen ei tukea käyttänyt.

Yhdistyksen toiminnasta on tiedotettu virallisesti Osakesäästäjien keskusliiton välityksellä paikallisyhdistyksille varatuilla ilmoitussivuilla Viisas Raha- ja Kauppalehdessä sekä Osakesäästäjien keskusliiton omilla paikallisyhdistyksille tarkoitetuilla nettisivulla julkaistavalla tiedotteella. Hallituksen kokouskutsut ja tiedotteet on hoidettu pääosin sähköpostitse. Kuukausittaiset kokoontumiset ovat mahdollistaneet myös suullisen tiedottamisen.