Toimintakertomus 2009

Marjatta Långvik
Hannu Jumppanen varatilintarkastaja

Toiminta
Yhdistyksen vuosikokous pidettiin 2.3.2009 ravintola Pub Jaakko V:ssä (Kirkkokatu 10). Toimintavuoden aikana hallitus on kokoontunut 8 kertaa. Tämän lisäksi yhdistyksen hallitus kävi sähköpostikirjeenvaihtoa ennen jokaista sijoituskerhoiltaa. Yhdistys on kokoontunut joka kuukauden ensimmäisenä maanantaina ravintola Jaakko V:n yläkerrassa kesäaikaa lukuun ottamatta. Kokoontumiset (sijoituskerhot) ovat olleet hyvin vapaamuotoisia. Varsinaisia alustuksia on pitänyt puheenjohtaja Terjo Laitinen. Lähes jokaisessa kokouksessa on pidetty kierros, jonka aikana jokainen vuorollaan on kertonut edellisen kuukauden aikana toteuttamistaan toimenpiteistä. Samassa yhteydessä jokainen on esittänyt arvioita tulevasta kehityksestä sijoitustoiminnan kentässä. Keskustelu on ollut poikkeuksetta vilkasta ja rakentavaa. Yhdistyksen jäsenmäärä vuoden 2009 lopussa oli 86 henkilöä.

Yhdistys on sijoittanut jäsenmaksuista kertyneen ylijäämän rahastoihin, pääosin Osuuspankin korkorahastoihin. Hallituksen jäsenet Terjo Laitinen ja Riku Lehtinen osallistuivat yhdistyksen edustajina Helsingin vanhassa satamassa järjestetyille sijoitusmessuille.

Yhdistyksen toiminnasta on tiedotettu virallisesti Osakesäästäjien keskusliiton välityksellä paikallisyhdistyksille varatuilla ilmoitussivuilla Viisas Raha- ja Kauppalehdessä sekä Osakesäästäjien keskusliiton omilla paikallisyhdistyksille tarkoitetuilla nettisivulla julkaistavalla tiedotteella. Hallituksen kokouskutsut ja tiedotteet on hoidettu pääosin sähköpostitse. Kuukausittaiset kokoontumiset ovat mahdollistaneet myös suullisen tiedottamisen.