Toimintakertomus 2008

Eero Haikarainen varatilintarkastaja
Urho Syrjälä varatilintarkastaja

Toiminta
Hallitus kokoontui vuoden 2008 aikana kaksi kertaa. Sääntömääräinen kevätkokous maaliskuussa oli Etelä-Savon Osuuspankissa ja syyskokous marraskuussa Tapiola pankissa. Molempien pankkien edustajat Harri Halinen (Op) ja Arto Pitkonen (Tapiola) esittelivät pankkien sijoitusstrategioita ja ajankohtaista sijoitusasiaa kokousten yhteydessä.

Elokuun 16. päivä toteutimme ” Sinisen Saimaan sijoitusristeilyn” M/S Jaarlilla Mikkelin satamasta hotelli Heimariin ja takaisin. Sampo Pankki ja yhdistyksemme maksoivat risteilyn ja lounaan sekä kahvit. Risteily oli maksuton osallistujille, joita oli 51 henkilöä. Sampo Pankista johtaja Hannes Helenius piti esitelmän: Osakemarkkina syksyllä 2008 – parhaat toimialat ja yritykset Suomessa ja Euroopassa. Osakesäästäjien Keskusliitosta toiminnanjohtaja Tomi Salo esitelmöi aiheenaan: Osakesalkun rakentaminen.

Sijoituskerho kokoontui Museokahvilassa 12 kertaa joka kuukauden 1. tiistai, kesälläkin. Myös sijoituskerhoon saatiin kiinnostavia luentoja ja esittelyjä. Yhdistyksen jäsenmaksu oli 68 €, johon hintaan sisältyivät mm. lehdet: Viisas Raha ja Kauppalehti (perjantainumero). Jäseniä yhdistyksellä oli vuoden lopulla tasan 100.