Toimintakertomus 2010

Juho Hammar
Lasse Savolainen

Toiminta
Vuosi 2010 oli yhdistyksen 30. toimintavuosi. Hallitus kokoontui v. 2010 aikana kaksi kertaa. Sääntömääräinen kevätkokous oli maaliskuussa ja syyskokous marraskuussa. Kevätkokouksen isäntänä toimi Mikkelin Handelsbank. Pankinjohtaja Jouko Kervinen kertoi pankin vanhan ja arvokkaan toimitalon historiasta ja nykypäivästä. Varsinaisen kokousesitelmän piti Mikko Laitinen Handelsbankenin varainhoidosta. Kuulimme ajankohtaista markkinoista ja pankin sijoitusstrategiasta. Lopuksi Handelsbanken järjesti osanottajille yllätysarpajaiset ja maukkaan iltapalan. Syyskokouksen isäntä oli Seppo Turmola Mikkelin Nordeapankista. Hän esitti pankin näkemyksiä osakesäästäjän vaihtoehdoiksi eri tilanteisiin osakemarkkinoiden myllerryksessä.

Syksyllä Tampereella pidettyyn Osakeliiton liittokokoukseen osallistuivat Juho Hammar ja Jyrki Kaulio. Savonlinnan Osakesäästäjien 20-vuotisjuhlaan lokakuussa osallistuivat Juho Hammar ja Reijo Tiusanen. Perinteiseen yhteismatkaan Helsinkiin Sijoitusmessuille pääsimme jälleen Savonlinnan Osakesäästäjien bussilla. Sijoituskerho – kaikille avoin keskustelufoorumimme kokoontui Museokahvilassa 10 kertaa. Uuden yrittäjän myötä saimme uutena käyttöömme videotykin ja saatoimme operoida netissä reaaliaikaisesti sijoituskerho-iltoinamme. Lokakuussa osallistuimme porukalla Mikkelin Ammattikorkean ja Suomen Sijoittajaopastus Oy:n järjestämälle kaksipäiväiselle Sijoittajan peruskurssille. Yhdistyksen jäsenmääräksi kirjattiin vuoden lopussa 97.