Toimintakertomus 2007

Päivi Ojala jäsen
Kalervo Pelkkikangas jäsen
Kirsti Tamminen jäsen

Toimintavuoden aikana erosivat Kirsti Tamminen ja Jarl Waltonen. Uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Börje Kajander.

Anu Järvinen hallituksen sihteeri
Jarl Nordin toiminnanjohtaja

Kunniajäsenistö
Pauli Kurki kunniapuheenjohtaja

Tilintarkastajat
Tuomas Talvioja
Pekka Hassinen
Mailis Mattila varatilintarkastaja
Terttu Lång varatilintarkastaja

Toiminta
Vuosi 2007 oli yhdistyksen 27. toimintavuosi. Vuosi jatkui perinteiseen tapaan. Järjestettiin yritysvierailuja, koulutusta, sijoitusiltoja ja lähetettiin kaksi kiertokirjettä, joissa oli pörssiaiheisia kirjoituksia. Varsinkin kerhoillat ovat kiinnostaneet jäseniä.

Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 30.03.07 Op-Pohjolan tiloissa, Lapinmäentie 1:ssä. Vakuutusyhtiö Pohjola toimi isäntänä. Kokouksessa käsiteltiin yhdistyksen sääntöjen 14 §:ssä mainitut asiat. Läsnä oli 82 yhdistyksen jäsentä. Sääntömääräinen syyskokous pidettiin 19.11.07 Kemiran tiloissa, Porkkalankatu 3:ssa.. Kokouksessa käsiteltiin yhdistyksen sääntöjen 14 §:ssä mainitut asiat. Läsnä oli 109 jäsentä.

Toimintavuoden aikana vierailtiin 11 yrityksessä yhteensä 13 kertaa. Yritykset olivat: OKO-Pankki, Elina Varainhoito, Eufex, Estlander & Rönnlund, Op-Pohjola (Vakuutus), Exel, Kesko, Seligson 3 kertaa, Kemira, Lassila & Tikanoja ja Outokumpu. Osallistuttiin messutapahtumiin: Vero 2007, Marina Congress Center 24.–25.01.2007. TalousSummit, Finlandia-talo 15.–15.05. Sijoitus/Invest 2007, Wanha Satama 14.–15.11.2007. Näytteilleasettajana on ollut Osakesäästäjien Keskusliitto. Helsingin yhdistys on hoitanut käytännön järjestelyt ja messupäivystyksen.

Kerhoiltoja pidettiin 3 kertaa. Kerhoisäntänä on toiminut Jorma Järvinen.
Yhdistyksen ulkomaanmatka suuntautui Bukarestiin 20.–23.10. Matkaan osallistui 24 osakesäästäjää. Matkaohjelmassa oli mm. kaupunkikiertoajelu, sijoitusseminaari ja käynti Pelezin linnassa Karpaateilla, Transsilvaniassa.

Yhdistyksellä oli 31.12.2007 jäseniä yhteensä 3 220, kunniajäseniä 1 ja sekä kannatusjäseniä 2.

Talous on ollut kunnossa, mutta sitä rasittaa yhdistyksemme jäsenen Ritva Siiven käynnistämän oikeudenkäynti. Oikeudenkäynti on vielä kesken. Palvelusopimus Osakesäästäjien Keskusliiton kanssa on uusittu.

Tapahtuman nimi Päivämäärä
09.12.2019