Toimintakertomus 2009

Pekka Hassinen
Mailis Mattila varatilintarkastaja
Terttu Lång varatilintarkastaja

Vuosi 2009 oli yhdistyksen 29. toimintavuosi. Yhdistyksen vuosi jatkui perinteiseen tapaan. Järjestettiin yritysvierailuja, koulutusta, sijoitusiltoja ja uutena ohjelmana seminaari, tällä kertaa energiaseminaari. Seminaarista oli hyvää palautetta ja voidaan jatkaa niillä. Matkainnostus oli laimea ja näin ollen pitkiä matkoja ei saatu onnistumaan. Kerhoillat ovat edelleen kiinnostaneet jäseniä.

Yhdistyksellä on ollut kuusi toimikuntaa. Jäsenet ovat olleet: Työvaliokunta:Börje Kajander, Tomi Salo, Kalervo Pelkkikangas, Jarl Nordin, Matkailutoimikunta: Totti Lintu, Jouni Kinnunen, Hannele Pöllä, Koulutustoimikunta: Jarl Nordin, Jouni Kinnunen, Kalervo Pelkkikangas, Tea Inkinen, Jäsenhankinta- ja nuorisotoimikunta: Tea Inkinen, Hannele Pöllä. Kunniajäseninä ovat olleet Pauli Kurki ja Raija Hallamaa sekä kunniapuheenjohtajana Jarmo Leppiniemi. Helsingin yhdistyksen edustajat liittovaltuustossa ovat olleet: Pekka Hassinen, Jorma Järvinen, Antti Kaakkola, Börje Kajander, Raili Leiviskä, Kristina Tollander. Liittohallituksessa ovat toimineet Tomi Salo ja Jarl Waltonen.

Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 1.4. Rake-salissa, isäntänä toimi Seligson & Co. Sääntömääräinen syyskokous pidettiin 18.11. Kemiran tiloissa, Porkkalankatu 3:ssa. Hallitus on vuoden aikana pitänyt 10 kokousta. Toimintavuoden aikana vierailtiin 13 yrityksessä. Yritykset olivat: Kesko, Nordea, FIM Pankkiiriliike, Seligson & Co, Kemira. UB Tradegate, Lassila & Tikanoja, Outotec, Outokumpu, eQ Pankki, Orion, Huhtamäki ja Digia,

Koulutusta on järjestetty Helsingin työväenopistolla, Malmilla Minä Sijoittajana- kurssi syksyllä, yhteensä 10 iltaa, Piensijoittajan peruskurssi keväällä ja Pörssiosakkeiden analysointi syksyllä. Sijoituskerhoiltoja pidettiin 4 kertaa. Kerhoisäntänä on toiminut Jorma Järvinen. Energiaseminaari pidettiin Haikon Kartanossa, Porvoossa. Samalla tutustuttiin Aleksanteri I:n 200- vuotisnäyttelyyn Porvoon museossa.

Yhdistyksellä oli 31.12.2009 jäseniä yhteensä 2589, kunniajäseniä 3. Jäsenmäärä laski lievästi edellisestä vuodesta (2696). Talous on ollut kunnossa. Palvelusopimus Osakesäästäjien Keskusliiton kanssa on edelleen voimassa.Tulevaisuudessa jäsenmäärän arvioidaan pysyvän vakaana. Jäsenhankinta suunnataan
entistä enemmän nuoriin osakesäästäjiin. Yhdistyksen hallitus on nuorisotoimintaa varten nimittänyt aktiivisen toimikunnan. Opiskelijajäsenen mahdollisuus osallistua yhdistyksen toimintaan tullaan vuotena 2010 kehittämään. Stipendirahasto tullaan ilmeisesti perustamaan.

Tapahtuman nimi Päivämäärä
09.12.2019