Toimintakertomus 2006

Tilintarkastajat
Olavi Haanketo
Martti Laitinen

Sijoitusiltoja järjestettiin 7.2. (aiheena Sijoitusstrategia 1/2006; seniorianalyytikko Hannu Rauhala, Opstock Oy ja Talousympäristö 2006 – mahdollisuudet ja haasteet taktisissa rahastovalinnoissa; sijoitusjohtaja Mika Kivimäki, Opstock Oy) ja 23.5. (aiheena Sijoitusstrategia 2/2006; sijoituspäällikkö Liisa Kuoksa-Jalonen, Opstock Oy ja pörssiyhtiö Olvi Oyj:n esittely; toimitusjohtaja Lasse Aho sekä Uudet rahastot sijoituskohteena, pankinjohtaja Anitta Siponen)

Yhdistys osallistui yhdessä Pohjois-Savon Osakesäästäjien kanssa Atria Oyj:n Kuopion toimipisteellä järjestettyyn yritysvierailuun 16.3., illan isäntänä oli yhtiön varatoimitusjohtaja Juha Gröhn. Lisäksi 17.5. yhdistys oli Ponsse Oyj:n vieraana yhtiön Vieremän tehtaalla, jossa illan isäntänä toimi talousjohtaja Mikko Paananen.

Yhdistyksen jäsenet osallistuivat 20.3. järjestettyyn veroiltaan aiheena Esitäytetty veroilmoitus ja verovähennykset, luennoitsijana johtaja Vesa Korpela Veronmaksajain Keskusliitto ry:stä. Edelleen yhdistyksen jäsenet osallistuivat 30.11. järjestettyyn veroiltaan; aiheena yksityishenkilöiden myyntivoittojen ja – tappioiden verotus sekä oikaisuvaatimuksen tekeminen, luennoitsijana johtaja Vesa Korpela Veronmaksajain Keskusliitto ry:stä.

Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 29.3. Samassa yhteydessä pidettiin myös sijoittajakoulun ensimmäinen jakso aiheena Sijoituskohteiden vertailu arvostuskriteerien, tuottojen ja suositusten perusteella, Potentiaalisten sijoituskohteiden vertailu kurssien analysointityökalun avulla – graafinen ja tekninen analyysi sekä Kaupankäyntipääte – väline oman sijoitussalkun rakentamiseen ja salkun reaaliaikaiseen seuraamiseen, luennoitsijana yhdistyksen rahastonhoitaja Heli Hyvönen.

Koulutusta jäsenille järjestettiin vielä sijoittajakoulun tiimoilta 19.4., jolloin illan aiheina olivat Sijoittamisen perusteet – kuinka rakennan itselleni rahastosalkun, Sijoittaja toimintaympäristössään – sijoituspäätöksen tekeminen, rahoitus- ja korkomarkkinoiden toiminta sekä katsaus uusiin rahastovaihtoehtoihin; luennoitsijana yhdistyksen rahastonhoitaja, KTM Heli Hyvönen.

Sääntömääräinen syyskokous pidettiin 25.10., jossa vuodelle 2007 yhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Heli Hyvönen, varapuheenjohtajaksi Unto Ruotsalainen, sihteeri/taloudenhoitajaksi Sointu Vaattovaara ja hallituksen jäseniksi Hannu Nivalainen, Veikko Partanen ja Olavi Saastamoinen.