Toimintakertomus 2007

Olavi Haanketo
Martti Laitinen

Toiminta
Vuosi 2007 oli yhdistyksen 6. toimintavuosi. Jäsenmäärä 31.12. oli 104 henkilöä.

Toimintasuunnitelman mukaisesti yhdistys järjesti seuraavia tapahtumia:

7.2. Iisalmen Op:ssa järjestetty sijoitusilta, jossa puhujina olivat: johtaja Mika Kivimäki aiheesta Sijoitusstrategia 1/2007, sijoittajasuhdejohtaja Jukka Pokki (Kesko Oyj) aiheesta Kasvua kansainvälistymällä sekä pankinjohtaja Anitta Siponen aiheesta Mihin sijoittaa- hyödynnä op.fi:n sijoitustutkimusta.
20.2. pidettiin laki-ilta aiheina: Kuka perii ja kenet? ja Verosäästöjä testamentilla ja lahjakirjalla, puhujana Op:n pankkilakimies Seppo Tyyskä sekä vakuutusten hyödyntäminen verosuunnittelussa, puhujana Heli Hyvönen, sijoitusasiantuntija.

23.–24.3. Ms. Tallink Galaxylla oli Arvopaperilehden sijoitusristeily.
26.4. Jäsenet tutustuivat yritysvierailulla Tulikivi Oyj:n Heinäveden tehtaan toimintaan. Illan isäntänä Tulikiven toimitusjohtaja Juha Sivonen. Tapahtuma järjestettiin yhteistyössä Kuopiossa toimivien Pohjois-Savon Osakesäästäjien kanssa.

14.5. järjestettiin sijoitusilta. Puhujina sijoituspäällikkö Liisa Kuoksa-Jalonen (OKO Pankki) aiheena Sijoitusstrategia 2/2007 sekä pankinjohtaja Anitta Siponen aiheena Indeksilainoilla tuottoa ja turvallisuutta sijoituksiin.

3.10. Iisalmen Op:ssa sijoitusilta, jossa seniorianalyytikko Henri Parkkinen esitelmöi aiheesta Sijoitusstrategia 3/2007 ja pankinjohtaja Anitta Siponen aiheesta Varainhoidon palveluvaihtoehdot.
Osakesäästäjien Keskusliitto järjesti 6.-7.10. perinteisen sijoitusseminaarin Tallinnassa. Tilaisuudessa oli mm. professori Jarmo Leppiniemi, sijoittaja Jarl Waltonen, professori Timo Rothovius ja toiminnanjohtaja Tomi Salo.

Pohjois-Savon Osakesäästäjien kanssa on sovittu yhteistoiminnasta, varsinkin yritysvierailujen ja tapahtumien järjestämisessä. Jäsenet voivat siis osallistua molempien yhdistysten toimintaan.