Toimintakertomus 2011

Tilintarkastajat
Ilkka Hoikkala
Esa Paananen varalla

Vuosi 2011 oli yhdistyksen kymmenes täysi toimintavuosi.

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 13.4.2011 hotelli Vaakunassa Kouvolassa. Kokoukseen osallistui 20 jäsentä. Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin 11.10.2011 hotelli Vaakunassa Kouvolassa. Kokoukseen osallistui 12 jäsentä.

Yhdistyksen hallitus kokoontui 9 kertaa kuukausikokousten yhteydessä. Kokouspaikkana on ollut Kouvolatalon Tynnilä sali. Kuukausikokouksissa käytiin läpi Pohjois-Kymen Sijoitus Oy:n salkun sisältöä ja kehitystä. Pohjois-Kymen osakesäästäjät ry:llä on 45 A-sarjan osaketta. Lisäksi kokouksissa on perehdytty eri tunnuslukujen, tuloslaskelman ja taseen analysointiin. On luotu myös katsauksia pörssin kehitykseen sekä arvioitu tulevaa. Rahoitusjohtaja Harri Seppälä kävi esittelemässä jäsenillä pörssiyhtiö Aspo oy:n. Pankkiiriliike FIM vieraili maaliskuun kokouksessa. Joulukuun kokouksessa vieraili Tapiolan pääekonomisti Kim Gorschelnik. Hän piti markkinakatsauksen ja esitteli yhtiön toimintaa.

Syksyllä järjestettiin Kouvolan ensimmäinen pörssitapahtuma yhdessä Kouvolan Nuorkauppakamarin, Kouvolan seudun Kauppakamariosaston, Kouvolan Seudun Osuuspankin, Sampo pankin ja Nordean kanssa. Pääpuhujana toimi osakesäästäjien keskusliiton kunniapuheenjohtaja Jarmo Leppiniemi. Pörssiyhtiö Orion esittäytyi sijoituskohteena. Paikalla oli reilut 250 osanottajaa.

Yhdistyksen tiedottamista hoidettiin Kauppalehden perjantainumeroissa, Viisas Raha –lehdessä ja Osakesäästäjien keskusliiton nettisivuilla olevalla yhdistyksen omalla alasivulla.

Liittovaltuuston virallisena edustajana on toiminut Jouko Kokkonen.