Toimintakertomus 2006

Jaakko Ravald
Erkki Berg

Toiminta
Kuluneen kauden aikana yhdistys on osallistunut useisiin tapahtumiin. Tammikuussa yhdelle viikolle keskittyi jopa kolme tapahtumaa. Sampo pankki kutsui jäsenet 17.1 Laurentius-saliin kuuntelemaan Tuomo Paasoa ja Vesa Puttosta. Aiheena olivat Sammon palvelut Lohjan alueella sekä arvosijoittaminen. Keskiviikkona 18.1 yhdistyksen jäseniä osallistui Veromessuille, jossa käsiteltiin verotukseen liittyviä ajankohtaisia asioita. 19.1 Osuuspankki kutsui jäsenet Nummelaan kuuntelemaan OP-rahastoyhtiön johtajaa Harri Nummelaa. Huhtikuussa pidettiin yhdistyksen perinteinen sääntömääräinen kevätkokous, jossa Reijo Ruuhela oli puhumassa omasta osakkeen arvonmääritysmallistaan. Toukokuussa aiheena oli yritysilta, jonne oli kutsuttu kaksi Lohjan alueellakin toimivaa yritystä Cencorp ja Elcoteq. Cencorpin toimitusjohtaja Petri Väinölä ja Elcoteqin sijoittajasuhdepäällikkö Heidi Lehmuskumpu pitivät mielenkiintoiset esitykset yritysten nykytilasta ja tulevaisuuden näkymistä.

Viikoilla 38–41 järjestettiin kaikkien alueen pankkien ja Hiiden Opiston kanssa yhteistyössä sijoittamisen peruskurssi. Tilaisuudet olivat torstai-iltaisin lukion auditoriossa. Sijoittamisen peruskurssilla oli illasta riippuen 20–40 henkeä paikalla. Osa jäsenistä on lisäksi osallistunut Espoo-Kauniaisten yhdistyksen järjestämiin tilaisuuksiin. Lokakuun lopuksi pidettiin vielä yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous M-Real Kirkniemen tiloissa. Syyskokouksen jälkeen jäsenille esiteltiin M-Realin nykytilaa ja Kirkniemen tehtaan tuotantoprosessia.