Toimintakertomus 2013

Ville Kaisti, varainhoitaja

Anders Bonnevier, jäsen

Jussi Jörg, jäsen

Tuomo Paaso, jäsen (10.10.2013 asti)

Tilintarkastajat

Jaakko Ravald

Erkki Berg

Hallitus kokoontui vuoden aikana kolme kertaa.

Kevätkokous järjestettiin 21.3 Osuuspankin tiloissa.  Ennen kokousta kuultiin Osuuspankin markkinakatsaus ja Harri Viinanen esitelmöi pörssinoteeratuista henkilöstöoptioista.

Syyskokous järjestettiin 24.10 Danske Bankin tiloissa.  Alustuksena Jussi Hyöty/Danske Bank Markets esitelmöi osakemarkkinoiden näkymistä

Hallitus päätti tarkistaa yhdistyksen sijoitussalkun sisältöä siten että salkussa on osakkeita jotka tuottavat jatkuvaa osinkovirtaa.

Harri Viinanen osallistui yhdistyksen edustaja Osakeliiton liittovaltuuston kevät- ja syyskokoukseen.  Kevätkokous pidettiin maaliskuussa Joensuussa ja kokouksen jälkeen pidettiin Joensuun paikallisyhdistyksen 30-vuotisjuhla.  Syyskokous pidettiin lokakuussa Helsingissä.

Liittovaltuuston syyskokous hyväksyi esityksen jäsenmaksun tuntuvasta alennuksesta (uusi 39,00 euroa, ennen 69,50 euroa), tavoitteena kasvattaa Osakeliiton jäsenmäärää merkittävästi.  Jäsenmaksun alentamisen mahdollisti yhteistyösopimuksen päättyminen Kauppalehden kanssa ja samalla poistui jäsenmaksuun kuuluva Kauppalehden perjantainumero.  Osakeliitto järjesti loppuvuonna jäsenhankintakampanjan joka kohdistettiin Nokian osakkeenomistajille.

Yhdistys osallistui sijoittamisen peruskurssin järjestämiseen Lohjalla ja Nummelassa.  Kurssi oli neliosainen ja se järjestettiin yhden Hiiden Opiston ja Vihti-Karkkilan Osakesäästäjien kanssa. Kurssi sai suuren suosion ja sali oli täynnä sekä Lohjalla että Nummelassa.

Yhdistyksen jäsenmäärä oli 115.  Osakeliiton jäsenhankintakampanjan kautta tulleita jäseniä oli 16.

Yhdistyksen taloustilanne pysyi hyvänä koko vuoden ajan.

Vihdin ja Karkkilan alueelle perustettiin uusi jäsenyhdistys, Vihti-Karkkilan Osakesäästäjät.

Jäsenet ovat lisäksi osallistuneet mm. seuraaviin tapahtumiin:

• Espoon-Kauniaisten Osakesäästäjien tilaisuudet, yhdistyksellä yhteistyösopimus heidän kanssaan.
  • Muiden naapuriyhdistysten järjestämät sijoitusillat ja yritysvierailut.
  • Osakeliiton sijoitusristeilyt.
  • Veromessut maaliskuussa.
  • Sijoitus-Invest tapahtuma marraskuussa.