Toimintakertomus 2008

Pirkko Ropanen varatilintarkastaja
Antero Kassinen  varatilintarkastaja

Toiminta
Yhdistyksellä oli 24 toimintavuosi. Taantuma jatkui ja kurssit laskivat roimasti. OMXH laski n. 52 % vuodessa. Glitnir-pankki ja Stromsdal Oy menivät konkurssiin. Yhdistyksellä oli 555 varsinaista jäsentä ja 15 perheenjäsentä. Vuonna -07 oli 655 varsinaista ja 16 perheenjäsentä. Jäsenkato johtui osaltaan 5 kertaa viikossa ilmestyneen Taloussanomien vaihtuminen kerran viikossa tulevaan Kauppalehden perjantain numeroon. Vähennystä edelliseen vuoteen verrattuna tuli 100 varsinaista- ja 1 perheenjäsen.

Edustukset:
Osakesäästäjien liittohallituksessa ja muissa tilaisuuksissa oli Antti Jylhä. Liittovaltuuston kokouksessa 24.5. Seinäjoella olivat Erkki Nykänen ja Sakari Jussila sekä tarkkailijoina Tapio Ruuth ja Kaisa Kervinen.

Sääntömääräiset kokoukset:
Kevätkokous pidettiin 19.3. Lasaretissa, osanottajia oli 29 jäsentä. Kokouksen jälkeen viestintä- ja sijoitussuhdejohtaja Pellervo Hämäläisen yritysesittely Oriola-KD:stä. Syyskokous pidettiin 27.11. ravintola Katrillissa, jossa osallistujia oli 39. Kokouksen aluksi Tanja Jämsä Oulun verotoimistosta kertoi osinko- ja myyntivoiton verotuksesta. Ilta päätettiin ”pikkujouluateriaan”.

Yhdistyksen esittelyt:
Yhdistyksestä oli Kalevassa puolen sivun artikkeli kuvan kanssa. Haastattelussa antoivat sijoitusvihjeitä Jylhä, Kervinen ja Kokkoniemi. Radio YLE I:ssä tuli ulos 27. ja 28. päivä marraskuuta Jylhän Sijoitus Invest-messuilla antama 28 min. haastattelu. Sijoitus Invest-messuille Helsingissä osallistui 3 jäsentä. 1.12. Yrittäjä-lehdessä alkoi vuoden kestävä sijoituskilpailu, mukana Antti Jylhä, OP Oulu, Nordea Oulu ja PPY-lehden toimitus.

Tilaisuudet:
Yhdistyksen jäsenet osallistuivat aktiivisesti tilaisuuksiin, joita oli yhteensä 16. Osuuspankin Omat sijoitusillat olivat 22.1., 21.5. ja 7.10. Glitnir-pankin Roadshow oli 30.9. Aktian säästämisijoitusillat olivat 19.2. ja 29.10. Nordean sääsätmisillat olivat 13.3. ja 6.11. Aktian Roadshow oli 27.3. pankkisalissaan. Nordean sijoitusilta 15.5. Lasaretissa. Gyllenbergin tilaisuus Seurahuoneella oli 28.5. Handelsbankenin tilaisuus Lasaretissa oli 5.11. Pörssisäätiön pörssi-ilta Lasaretissa 31.3., jossa esittelyssä olivat Stora Enso, Etteplan, Outokumpu ja YIT ja 10.11. Oulun Musiikkikeskuksessa esittelyssä olivat Kesko, Honkarakenne ja Trainers House. Sijoituskerho 7.4. OP:ssä, esittelyssä Sysopen Digia ja 4.11. esitelyssä oli Orion Oy, johon kaikki halukkaat eivät mahtuneet.

Yritysvierailut:
Yhdistyksen toinen ulkomaanyritysvierailu tehtiin PKC:n Kostamuksen tehtaalle. Isäntänä toimi tehtaanjohtaja Ari Huhtala. Lähtö klo 11.5. klo 12.00 Matka-Lahtisen bussilla, paluu 12.5. illalla, osallistujia oli 27. Talvivaaran kaivoksella kävimme 18.11. Isäntänä toimi ympäristöpäällikkö Heikki Kovalainen. Osallistujia oli ennätysmäärä eli 49 jäsentä. Kajaanilaiset halukkaat eivät mahtuneet mukaan. Lumipyry ja hämäryys haittasivat näkyvyyttä, mutta sisällä riitti kysymyksiä ja kiinnostusta.

Tapahtuman nimi Päivämäärä
01.03.2019