Toimintakertomus 2009

Pirkko Ropanen varatilintarkastaja
Pertti Räisänen varatilintarkastaja

Toiminta
Yhdistyksellä oli 25 toimintavuosi. Taantuma jatkui ja kurssit laskivat. Yhdistyksellä oli 512 varsinaista jäsentä ja 17 perheenjäsentä. Vuonna -08 oli 532 varsinaista ja 17 perheenjäsentä. Vähennystä edelliseen vuoteen verrattuna tuli 20 varsinaista jäsentä. Edustukset: Osakesäästäjien liittohallituksessa ja muissa tilaisuuksissa oli Antti Jylhä. Liittovaltuuston kokouksissa olivat Erkki Nykänen ja Sakari Jussila.

Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 10.3. Smarthousessa. Syyskokous pidettiin 25.11. Katrillissa. Lopuksi nautittiin ”pikkujouluateria”.

Yhdistys teki vierailun Honkarakenteelle Karstulaan huhtikuun 21. pv ja tulomatkallaan Raision rehutehtaalle Ylivieskaan, osanottajia mukana oli 22. Tampereelle tehtiin yritysvierailu junalla 19.5. siellä vierailtiin Nokian Renkailla, Tamfeltilla ja Panostajan Takoma-konepajalla. Osallistujia oli 22 ja he suorittivat omavastuuosuuden matkakuluista.

Yhdistyksen jäsenet osallistuivat aktiivisesti tilaisuuksiin, joita pidettiin 16 kertaa. Tammikuun 21. p:nä oli Sumituulen osakeantiesittely Kemiin suunnitellusta tuulivoimalasta. OP:n sijoitusstrategiatilaisuus Lasaretissa helmikuun 3. pv, jossa osanottajia oli 300. Sijoituskerho OP:ssä, esittelyssä olivat Cramo, esittelijänä talous- jarahoitusjohtaja Martti Ala-Härkönen ja YIT, esittelijänä sijoitussuhdejohtaja Petra Thoren 25.maaliskuuta . Pörssisäätiön Pörssi-ilta esittelyssä UPM Kymmene, Cargotec ja Efore maaliskuun 31. pv. Talvivaaran esittely 2. pv huhtikuuta. OP-Pohjolan osakeantitilaisuus 16.4. Sampo-pankin tilaisuus kesäkuun 1. pv. Sijoituskoulu Katrillissa lokakuun 13. pv OSKL:n toimitusjohtaja Tomi Salo ja Oulun yliopiston professori Petri Sahlström luennoivat, osanottajia oli 38. Lokakuun 28. Lasaretissa FIM:n Rahantaju-esitelmä. Marraskuun 2. pv Aktia-pankin sijoitusilta. Sijoituskerho OP:ssä 3.11. johtaja Sauli Saumala esitteli Neste Oilia ja Elisaa IR-johtaja Vesa Sahivirta, osanottajia oli 54. Pörssisäätiön pörssi-ilta, esittelyssä Orion, Finnair, Outotec ja Vaisala marraskuun 10. pv. Yhteistilaisuus Veronmaksajain Keskusliiton kanssa 12.11. Pakkala-salissa luennoitsijoina prof. Timo Rothovius ja VMKL:n lakimies Kati Malinen, osanottajia 61. Oulun kesäyliopisto järjesti sijoituskurssin 20.-21. 11. johon oli jäsenosallistujia 5, jäsenet saivat osallistumishintaan alennuksen. Endomines-kultakaivoksen osakeantitilaisuus 23.11. Sofia-pankin ja Minerva-hoitokiinteistön esittely Katrillissa joulukuun 2. pv, kuulijoita 38, lopuksi toinen ”pikkujouluateria”.

Viisas Raha- lehdessä oli puheenjohtajasta aukeaman esittely: ”Elämäni ja sijoitukseni”-otsikolla. Puheenjohtaja jatkoi kommentointiaan Kauppalehden sijoitusvihjeissä. Oulu-lehdessä oli artikkeli Kaisa Kervisen sijoitusvinkeistä. Puheenjohtaja osallistui 9.5. Kainuun Osakesäästäjien 25 -vuotisjuhlaan. Oulunseudun Osakesäästäjät vietti 25 -vuotisjuhlaansa 14.10. tanssiesityksin, Pekka Lämsän laulu- ja hanurisäestyksin sekä juhlapuheen piti prof. Timo Rothovius, historiikkiesityksen piti puheenjohtaja Antti Jylhä. Sijoitusmessut Helsingissä 11.-12.11. Messuille osallistui Oulusta 5 jäsentä, joita Yhdistys avusti 80 €:lla.

Tapahtuman nimi Päivämäärä
23.11.2019