Toimintakertomus 2010

Yhdistyksellä oli 26 toiminta vuosi. OMX-Helsinki tuotti 24,8 % ja OMXH 25 tuotti 29,3 %.

Yhdistyksellä oli vuoden vaihteessa 510 varsinaista jäsentä, 19 perheenjäsentä ja 9 opiskelijajäsentä. Edellisenä vuonna 2009 oli 512 varsinaista, 17 perheenjäsentä ja lisäyksenä edelliseen vuoteen verrattuna oli 2 perheenjäsentä ja 9 opiskelijajäsentä ja 2 varsinaista väheni.

Edustukset
Osakesäästäjien liittohallituksessa ja muissa tilaisuuksissa jatkoi Antti Jylhä. Liittokokouksissa edustivat Erkki Nykänen ja Sakari Jussila.

Hallitus
Puheenjohtaja Antti Jylhä, sihteeri Kaisa Kervinen, rahastonhoitaja Lauri Törrö, varapuheenjohtaja Urpo Nurmela, jäsenasioittenhoitaja Lasse Lindèn, jäseninä Pekka Lahtinen, Antti Keränen, Erkki Nykänen, Sakari Jussila ja Juha-Pekka Kallunki. Hallitus kokoontui kaksi kertaa: 9.2. ja 20.10. 2010 Katrillissa. Toiminnantarkastajina olivat Ella Palovaara ja Maire Määttä, varalla Pirkko Ropanen ja Ursa Kassinen.

Sääntömääräiset kokoukset
Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 22.3. Kemiran tehtaalla ja osallistujia oli 25. Tehtaajohtaja Juha  Kangastalo ja talouspäällikkö Jukka Siirilä olivat isäntinä. Syyskokous pidettiin 4.11. Katrillissa, paikalla 25 jäsentä. Vierailevana esitelmöitsijänä oli Elinkeinoelämän Keskusliiton asiantuntija Jukka-Pekka Kivioja.

Näkyvyys ja tapahtumat
Puheenjohtajan sijoitusvihjeet Kauppalehdessä. 17.-18. 11. Sijoitus Invest-messuilla Helsingissä oli 5 osallistujaa, joita yhdistys avusti 50 €. Ilkan yhtiökokous Seinäjoella 19.4. ja Atrian Yhtiökokous Helsingissä 29.4., jossa Jylhä esitti liiton kannan hallintoneuvostojen lakkauttamisesta.

Tilaisuudet
Yhdistyksellä oli 8 tilaisuutta. Porinakerhot Katrillissa 10. 2., 27.4. ja 22.9., osallistujia oli vaihtelevasti 11-17.
Sijoituskerhot: Oulun OP 9.3. esitelmöitsijöinä: Alma Media sijoitussuhdejohtaja Rauno Heinonen, Biohitin toimitusjohtaja prof. Osmo Suovaniemi, osallistujia oli 40. 22.11. Sanoma Oy:n toimitusjohtaja Hannu Syrjänen esitelmöi, osallistujia oli 50. Yhteistilaisuus OP:n kanssa 25.3. aiheena PS-tilit ja yhdistys kertoi jäseneksi liittymisestä. Esitelmöitsijöinä olivat Janne Pelkonen Telalta ja Oulun yliopistolta Petri Sahlström. 3.11. Estlander&Partnesin tilaisuus, esittelijänä Sami Kölhi. Pikkujoulu Katrillissa 13,12., osallistujia oli 45, tilaisuudessa Kauppalehden Henri Elo piti esitelmän omasta sijoittamisesta ja Warren Buffetin sijoitustyylistä.

Muiden järjestämät
Tilaisuuksia oli 7, mutta edellisvuosia vähemmän.
27.1. OP:n oma sijoitus-strategiailta. 30.1. Nordean omat sijoitusmessut
8.4. Pörssisäätiön ja Kauppakamarin pörssi-illat, esitelmöitsijöinä Cramo, Kemira ja Kesko
17.11. Tikkurila, Neste Oil, Technopolis ja Componenta.
30.9. Arvopaperin listayhtiöt tutuiksi: Aktia, Aspo, Elektrobit ja Panostaja.
Nordean oma tilaisuus 1.11., jossa oli osallistujia n. 300.
11.11. oli Bull&Bearin Roadshow, jonka järjestivät Nordnet, Handelsbanken ja Nasdaq.

Yritysvierailut
26.5. osallistui 22 jäsentä vierailuun Tulikivelle Juukaan isäntinä tmj Heikki Vauhkonen ja rah.johtaja Arja Lehikoinen, Biohitille Kajaaniin Vice president Jussi Heiniö ja Factory manager Pertti Pulkkinen.
25.11. tehtiin matka junalla Helsinkiin, vierailtiin Marimekolla, isäntänä oli Piia Pakarinen, Keskolle, isäntänä oli saijoittajasuhdepäällikkö Riikka Toivonen ja tuotetutkimuspäällikkö Matti Kalervo ja myös Koneelle, jossa sijoittajasuhdejohtaja Karla Lindahl toimi esittelijänä, osallistujia tähän matkaan oli 18 jäsentä.

Hallitus

Tapahtuman nimi Päivämäärä