Toimintakertomus 2011

Pirkko Ropane, varatoiminnantarkastaja
Pertti Räisänen, varatoiminnantarkastaja

Toiminta
Yhdistyksellä oli 27 toiminta vuosi. Osakekurssit laskivat yleisesti. OMX-Helsinki cap laski -28 % ja OMXH 25 laski -26,1 %. Yhdistyksellä oli vuoden vaihteessa 516 varsinaista jäsentä, 22 perheenjäsentä ja 23 opiskelijajäsentä. Lisäystä edelliseen vuoteen verrattuna tuli 6 varsinaista-, 3 perheen- ja 14 opiskelijajäsentä. Osakesäästäjien liittohallituksessa ja muissa tilaisuuksissa jatkoi Antti Jylhä. Liittokokouksissa edustivat Erkki Nykänen ja Sakari Jussila.

Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 23.2. PKC:llä Kempeleessä, osallistujia oli 27. Tilaisuus jatkui yrityksen esittelyllä isäntänä johtaja Jarkko Kariniemi. Syyskokous pidettiin 26.10. Sampo pankissa Rotuaarilla, paikalla 23 jäsentä. Tilaisuus alkoi pankin esittelyllä isäntänä myyntipäällikkö Sini Lakaniemi. Puheenjohtajan sijoitusvihjeet Kauppalehdessä jatkuivat. Juttu eläkesäästämisestä 25.3. ET-lehdessä. Pörssisäätiön nettisivuilla oli puheenjohtajan haastattelu. Kommentit Nokiasta Forum-lehdessä ja YLE Oulussa. Sijoitus Invest-messuilla Helsingissä oli 3 osallistujaa, joita yhdistys avusti 50 €. Ilkan yhtiökokous Seinäjoella 14.04. Jylhä esitti liiton kannan hallintoneuvostojen lakkauttamisesta. Esitys ei mennyt läpi. Raahen osakesäästäjien lakkauttamisen kokoukset pidettiin 12.10. ja 22.11.2011.

Yhdistyksellä oli 7 tilaisuutta. Porinakerhot Katrillissa 16.2., 10.5., 6.9. ja 18.10., osallistujia oli vaihtelevasti 8-14.
Sijoituskerhot: Oulun OP 13.4.. Pekka Vähähyyppä esitteli Stockmannia ja Osuuspankkia Sinikka From. 1.12. esittelyssä oli Exel Composities esittelijänä tj. Vesa Korpimies osallistujia oli 37. ”Pikkujoulu” Katrillissa 30,11., osallistujia oli 36. Amos Partners ja Divident House esittelivät toimintaansa ja osallistuivat kuluihin.
Muiden järjestämiä tilaisuuksia oli 3, mikä oli edellisvuosiin verrattuna romahdus.
18.1. Säästöpankki Optian sijoitusiltailta. Pörssisäätiön ja Kauppakamarin järjestämät pörssi-illat: 24.3. esittelyssä UPM, Sanoma ja YIT, sekä 10.11. esittelyssä Stockmann, Efore ja Alma Media.
Yritysvierailuja tehtiin seuraavasti: Scanfilille Sieviin 4.5. 19 jäsenen voimin, isäntänä viestintäpäällikkö Jussi Kukkonen. Outokummun tehtaalle Tornioon 23.5., 37 osallistujaa. Talvivaaran kaivokselle Sotkamoon yhdessä Kuopion kanssa 3.10., osallistujia Oulusta 28 ja Kuopiosta 11.

Tapahtuman nimi Päivämäärä
23.11.2019