Toimintakertomus 2012

Toiminnantarkastajat
Maire Määttä ja Ella Palovaara, varalla Pirkko Ropanen ja Juho Kokkoniemi

Toiminta
Yhdistyksellä oli 28. toimintavuosi. Yhdistyksellä oli vuoden vaihteessa 503 varsinaista jäsentä, 20 perheenjäsentä ja 22 opiskelijajäsentä. Osakesäästäjien liittohallituksessa ja muissa tilaisuuksissa jatkoi Antti Jylhä. Liittovaltuuston kokouksissa oli varsinaisena Erkki Nykänen ja tarkkailijana Sakari Jussila. Puheenjohtajan ja sihteerin sijoitusvihjeet jatkuivat Kauppalehdessä.

Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 26.3. Elektrobitillä, yritysesittelyn piti tj. Jukka Harju. Syyskokous pidettiin 1.11. Aktia pankissa. Aluksi pankinjohtaja Kari Paloniemi ja sijoituspäällikkö Heikki Törrö esittelivät pankin toimintaa. Sijoitus Invest-messuille 16.-17.11. Helsinkiin osallistui 5 jäsentä, joita yhdistys avusti 50 €:lla. Raahen Osakesäästäjät ry lakkautettiin. Raahen jäsenet ja jäsenmaksut siirtyivät Ouluun. Pj. Jylhä ja Sakari Jussila osallistuivat 16.2. Vaasan Sijoitusmessuille. Viisas Raha-lehdessä nro 7 oli Antti Jylhän juttu ”Huonoin sijoitukseni”. Kotiliesi-lehdessä nro 19 oli sihteeri Kaisa Kervisen haastattelu piensijoittajasta. Kalevassa 3.10. oli Jylhän juttu pankkiverosta. Sijoitus Invest- messuilla 15.11. Helsingissä oli Jylhän haastattelu. Technopolis Newsissä nro 3 kerrottiin videoseminaarista, joka näkyi 10 paikkakunnalla samanaikaisesti, ja johon otti osaa 80 henkeä. Se toteutettiin ensi kerran maailmassa yksityissijoittajille yhteistyössä, vetäjinä OSOS:stä Antti Jylhä ja Technopoliksesta Pasi Hiedanpää.

Yhdistyksellä oli 10 tilaisuutta. Porinakerhot Katrillissa 31.1., 24.4., 13.6., 5.9. ja 3.10. FIM:in esittely porinakerhossa 13.3. Oulun Osuuspankissa pidettiin sijoituskerhot 4.4., esittelyssä oli Panostaja. 23.10. sijoituskerhossa esittelyssä oli Aspo Oy ja Helinä Saarela kertoi jäsenille sijoitustutkimuksesta. Pikkujoulun merkeissä Katrillissa toimintaansa esitteli Seligson&Co. Finanssi Forum 2012 sijoitustapahtuma oli 2.10. Musiikkitalossa. Se oli uusi tapahtuma Oulussa. Yhdistystä esittelivät Jylhä ja Kervinen. OSKL:n puheenjohtaja Timo Rothovius piti esitelmän sekä Technopolis.

Yhdistyksellä oli viisi yritysvierailua. 10.5. Technopolis, isäntänä oli talousjohtaja Reijo Tauriainen.
19.9. Lännen Tehtaiden pizzatehdas Pudasjärvellä, isäntänä oli toimitusjohtaja Timo Moisio. 5.11. Koneen hissitehdas Tytyrissä, asiakaspalveluisäntä Olli Yliherne isäntänä. Saimme tutustua myös kaivosmuseoon. Samalla matkalla vierailtiin Metsolla Vantaan Hakkilassa. Isäntänä olivat tehtaanjohtaja Kari Reini ja sijoitusjohtaja Juha Rouhiainen. 8.11. Technopoliksen videoesittely, videoisäntänä Helsingistä toimi toimitusjohtaja Keith Silverang. 19.11. Tyrnävän Pottuviinatehdasta esitteli toimitusjohtaja Riku Räätäri. Matka jatkui Fortumin Pyhäkosken voimalaitokselle Muhokselle, isäntänä toimi Seppo Heikkinen.

Tapahtuman nimi Päivämäärä
01.03.2019