Toimintakertomus 2007

Tomi Hyttinen puheenjohtaja (11.1. asti, erosi muuton takia)
Pentti Hänninen puheenjohtaja (12.1. alkaen)
Olli Herttuainen varapuheenjohtaja
Maarit Hourula sihteeri
Ritva Lehikoinen rahastonhoitaja
Maija Helminen jäsen
Matti Virtaniemi jäsen
(Ville Korhonen) jäsen

Tilintarkastajat
Aune Keränen
Liisa Lukkarinen
Mikko Honkanen varatilintarkastaja
Ritva Rikkola varatilintarkastaja

Tammikuu:
Sijoituskerho. Sijoituskerhon puheenjohtajana vuonna 2007 toimi Juhani Turunen. Tammikuun kokouksessa Raija Rikkola Handelsbankista esitteli warrantit – Mitä ovat? Kaupankäynti. Sijoituskilpailu 100 000 € sijoitettava kolmeen osakkeeseen.

Helmikuu:
Sijoituskerho Matti Sivonen, työt kuljettivat kaivosmiestä Australiaan ja Kiinaan. Kaivosteollisuuden merkitys Suomen kansantaloudessa. 21.2 Jarl Nordin Helsingin Osakesäästäjistä. Tarvitaanko uusia analysointityökaluaja?

Maaliskuu:
Sijoituskerho Esa Martikainen verotus, Aune Keränen indeksilainat. Veroilta lääninhallitus 8.3
Sääntömääräinen kevätkokous Sampo-pankilla 14.3 osallistujia 20. Osakepakin esittely Sampon taholta, kokeilijoita 5.

Huhtikuu:
Sijoituskerho Sijoitusristeilyn terveiset ja katsaus alkuvuoden markkinoihin.

Toukokuu:
Sijoituskerho Uolevi Raitomäki Teklan esittely, Handelsbankin mallisalkku. Jaakko Helminen OP-mallisalkku. Sijoituskilpailun väliaikatulokset.

Syyskuu:
Sijoituskerho Jouko Tanskanen Outotec Oy:n esittely, sijoituskilpailun väliaikatiedot.

Lokakuu:
Tapiolan Sijoituskoulu 1 Carelicum. Nordean Raha-akatemia Yliopisto, 20 ensimmäiselle jäsenelle 10 € alennus maksusta. Vianor/Nokian Renkaat yritysvierailu peruttiin ilmoittautumisongelman vuoksi. Syysvuosikokous Kimmel. S-Pankin esitteli talousjohtaja Ari Miettinen. Sijoitusristeily Tallinnaan. Yritysvierailu 24.10 Tulikivi/Kerman Saven tuotantolaitokselle oli 33 osallistujaa. Sijoituskerho OP-Private P-Karjala varainhoitaja Arto Auvinen mm. Markkinoiden laajin tutkimus 13 henkilön työpanoksella Suomessa.

Marraskuu:
Sijoituskerho Bon Life Oy Jaakko Ruottinen indeksiobligaatio-velkavivulla sijoittaminen. Sijoituskilpailun lopputulokset: 1. Jouko Tanskanen 2. Taimi Penttinen 3. Uolevi Raitomäki 4. Ilmari Puustinen 5. Kalevi Westman 6. Martti Sivonen

Joulukuu:
Pikkujoulu Tapiola-yhtiön tiloissa 19.12., jonne oli saatu Osakeliiton toiminnanjohtaja Tomi Salo esitelmöimään sijoitusasioista, Tapiola-yhtiöiden paikallisjohtaja Osmo Ruuskanen esitteli pankkinsa tuotteita, tarjoten ruokailun ja pois lähtiessä kassin ”tietolähteineen”. Pohjois-Karjalan Osakesäästäjien talous kehittyi talousarvion mukaisesti