Toimintakertomus 2009

Jouko Tanskanen puheenjohtaja
Pentti Hänninen varapuheenjohtaja
Jaakko Helminen sihteeri (ei hall. jäsen)
Kalevi Westman rahastonhoitaja
Maija Helminen jäsen
Olli Herttuainen jäsen 20.10.2009 saakka
Martti Lampinen jäsen 20.10.2009 alkaenTilintarkastajat
Aune Keränen
Liisa Lukkarinen

Vuosi oli yhdistyksen 25. toimintavuosi. Jäsenmäärä on 168 jäsentä.

Tammikuussa pidettiin sijoituskerho, jossa Martti Lampinen esitteli analyysityökaluja. Helmikuussa pidettiin sijoituskerho, jossa Säästöpankki Optian sijoituspäällikkö Jaana Leskinen kertoi Optiasta ja esitti pankin näkemyksen taloustilanteesta. Maaliskuussa pidettiin sääntömääräinen kevätkokous Vakuutusyhtiö Tapiolan tiloissa ja Vierailtiin John Deeren konepajalla yhdessä Pohjois-Savon ja Keski-Savon Osakesäästäjien kanssa. Seuraavassa kuussa pidettiin sijoituskerho, jossa sijoitusristeilylle osallistuneet kertoivat kuulumisiaan. Toukokuussa Osakesäästäjien puheenjohtaja Timo Rothovius vieraili yhdistyksemme tilaisuudessa ja Tapiola Privat Bank järjesti Salkunhoitajan suurennuslasi- tilaisuuden. Toukokuussa pidettiin myös sijoituskerho, jossa Pankkiiriliike Alexandrian edustaja Jari Kangasaho esitelmöi. Kesäkuussa pidettiin Höytiäisen sijoitusristeily.

Syyskaudella elokuussa oli sijoituskerho, jossa kansanedustaja Reijo Heinonen alusti ajankohtaisista talousasioista. Syyskuun sijoituskerhossa Martti Lampinen esitteli Kauppalehden analyysityökaluja. Lokakuussa järjestettiin sääntömääräinen syyskokous, jossa Sampo Pankin Joensuun konttorin johtaja Mikko Vänttinen piti puheenvuoron. Lokakuun sijoituskerhossa Joensuun Tiedepuiston auditoriossa Endomines Oy:n toimitusjohtaja Markus Ekberg esitteli kultakaivoshanketta ja listautumista. Marraskuun sijoituskerhossa Martti Sivonen kertoi Pampalon kultakaivoksesta ja esitti kuvia Nepalin matkaltaan. Joulukuussa pidettiin pikkujoulut Ravintola Kareliassa.

Sijoituskerhon sijoituskilpailussa (maaliskuu-marraskuu) voittajaksi selviytyi Jaakko Helminen, sijoitusten noustua 106,61 %, toiseksi tuli Liisa Palokas 94,99 %:lla ja kolmanneksi Toivo Hyttinen, 86,83 % nousulla.