Toimintakertomus 2011

Maija Helminen, jäsen
Martti Lampinen, jäsen

Sihteeri: Jaakko Helminen
Hallitus kokoontui vuoden aikana viisi kertaa.

Tilintarkastajat: Aune Keränen, Liisa Lukkarinen
Varatilintarkastajat: Uolevi Raitomäki, Reijo Sjögren

Talous
Pohjois-Karjalan Osakesäästäjien talous kehittyi talousarvion mukaisesti. Tarkemmat tiedot tilinpäätösasiakirjoissa.

Varsinainen toiminta

26.1. Nordnet Pankin koulutus Kimmelissä klo 10 – 18.
26.1 Säästöpankki Optian sijoitusilta Kimmelissä

23.2. Sijoitusilta. Vierailijana kansanedustaja Riitta Myller. Osanottajia 24

16.3. Yhteistilaisuus Pohjois-Karjalan Ammattikorkeakoulun kanssa.Luento: Pitkäaikaissäästäminen kustannustehokkaasti. Luennoitsija Osakesäästäjien Keskusliiton hallituksen jäsen Jorma Kokko. Osanottajia 73

30.3. Kevätkokous PK:n kirjapaino. Lisäksi kansanedustaja Pekka Ravin puheenvuoro. Raville luovutettiin Osakesäästäjien Keskusliiton julkilausuma pienten osinkotulojen verotuksesta. 19 osanottajaa.

2.4. – 3.4. Osakesäästäjien sijoitusseminaariristeily

5.4. Pörssiyhtiöt tutuiksi – sijoittajailta yhdessä Nasdaq OMX:n kanssa. Tilaisuudessa esiintyivät Pohjois-Karjalan Kirjapaino Oyj, Kesla Oyj ja Tulikivi Oyj. Osanottajia 27 osakesäästäjien jäsentä + lukuisa määrä muuta yleisöä.

27.4. Sijoitusilta. Terveiset sijoitusristeilyltä

25.5. Sijoitusilta. Osanottajia 26 Tapiola-Pankin esittely, paikallisjohtaja

20.6. Vierailu Talvivaaran kaivoksella yhdessä Savonlinnan ja Etelä-Savon osakesäästäjien kanssa. Osanottajia 30.

31.8. Sijoitusilta Osanottajia 27. Yleiskatsaus euroalueen kriisiin. Martti Sivosen esitys Talvivaaran kaivoksesta.

13.9. Osallistuminen Sampo-Pankin Taloustunti tilaisuuteen Osanottajia 12.

14.9. Vierailu Tulikivellä ja Kivikeskuksen erikoisten kivien näyttelyssä Osanottajia 27.

28.9. Sijoitusilta. Osanottajia 25. Outotec Oyj:n esittely yhtiöltä saadun diaesityksen avulla. Martti Lampinen antoi sijoitusohjeita. Etf:ien riskit.

11.10 Syyskokous. 15 osanottajaa.

15.10. – 16.10. Osakesäästäjien sijoitusseminaariristeily (mukana 6 yhdistyksen jäsentä)

26.10. Sijoitusilta. Osanottajia 30. Kauppatiet.tri Osmo Ruuskanen ”Talous sumussa, tutka ei toimi”. Terveiset sijoitusriteilyltä.

30.11. sijoitusilta. osanottajia 31. Esa Martikainen piti katsauksen osakesäästäjien verotuksesta.

17.12. Osakesäästäjien pikkujoulu 17.12. Pikkujoulu järjestettiin Joensuun Reumayhdistyksen tiloissa omin voimin. Osanottajia oli 18 Maija ja Jaakko Helminen sekä Mari Lampinen järjestivät tarjoilun. Aune Keränen ja Ilmari Puustinen järjestivät mielenkiintoisen ohjelman. Lisäksi Julia Keskinen viihdytti osanottajia huilunsoitolla. Osanottajia 17

Puheenjohtaja Jouko Tanskanen ja hallituksen jäsen Martti Lampinen ovat osallistuneet Osakesäästäjien Keskusliiton liittovaltuuston kokouksiin Jyväskylässä ja Porissa.

Lisäksi yhdistyksemme jäsenet osallistuivat Veronmaksajien Joensuussa järjestettyihin veroiltoihin..

Sijoituskerhossa järjestettiin sijoituskilpailu, jossa tehtävänä oli sijoittaa 100.000 euroa viiteen eri sijoituskohteeseen. Sijoituskilpailu alkoi maaliskuussa ja päättyi marraskuussa. Kilpailun voitti Reijo Sjögren, kasvu -12,35%, 2.Maija Helminen -13,45% 3. Kaarlo Martikainen -13,49%.
Lisäksi arvattiin Hex indeksiä. Se oli kilpailun aloittamispäivänä 7514 ja päättämispäivänä 5388 pistettä. Muutos oli -2126 pistettä.
1.Kalevi Westman 7000 2. Erkki Kontkanen 7750 3. Martti Lampinen 7800.

Jäsenhankintaa tehostettiin aloittamalla jäsenhankintakilpailu, joka jatkuu edelleen.