Toimintakertomus 2006

Puheenjohtaja: Juho Mutka
Varapuheenjohtaja: Heikki Palosaari
Sihteeri ja rahastonhoitaja:Teija Valve
Hallituksen muut jäsenet: Raimo Repo, Eljas Aho, Timo Kallunki, Pekka Antikainen ja
Heikki J Pelkonen.

Tilintarkastajat
Tilintarkastajat: Kari Salmela ja Panu Spåra
Varatilintarkastajat: Tuula Kuusela ja Timo Hannula

Yhdistyksen kevätkokous pidettiin 4.4.2006 ja syyskokous 31.10.2006.
Syyskokouksen kokousesitelmän piti sijoituspäällikkö Panu Spåra Pohjolan Osuuspankista;
aiheena sijoituspalvelut Osuuspankin verkkopankissa.

Hallitus kokoontui vuoden aikana neljä kertaa.

26.01.2006 Pohjolan Osuuspankin sijoitusstrategia –ilta.

04.04.2006 eQ –pankin asiakasilta Scandic Hotellissa. Tietoa listaamattomien osakkeiden kaupankäynnistä sekä muista sijoittamiseen ja säästämiseen liittyvistä asioista kertoivat meklari Ari Särkkä ja sijoitusneuvoja Tomi Ylikukkonen.

22.05.2006 Pohjolan Osuuspankin sijoitusilta.

19.09.2006 FIM:n aamukahvitilaisuus; tilaisuuteen osallistui 18 jäsentä. FIM Russia –rahaston salkunhoitaja Antti Pohjola kertoi videon välityksellä venäjärahaston hoitoon liittyvistä asioista ja Venäjän taloudellisesta tulevaisuudesta. Tilaisuus pidettiin Lapin Yliopistolla. Aamukahvitilaisuuksien sarja huomioitiin paikallisissa lehdissä; Lapin Kansassa 15.9. ja Uusi Rovaniemi –lehdessä 16.9.

26.09.2006 Pohjolan sijoitusilta

17.10.2006 FIM:n aamukahvitilaisuus Scandic Hotellissa. Vesa Engdahl esitteli FIM Sahara-
ja Raoul Konnos FIM Ukraine –rahaston.

12.10.2006 Nordean Rahastoilta Lapin yliopistolla. Tilaisuuden avasi Nordea Pankin Rovaniemen konttorin konttorinjohtaja Esko Määttä. Illan ohjelma: ”Vastauksia vaativalle sijoittajalle” / toimitusjohtaja Jari Kivihuhta, Nordea Rahastoyhtiö Suomi Oy. ”Vakaat osakkeet – tuottoa epävarmoilla markkinoilla” / sijoitusjohtaja Miia Hukari, Nordea Investment Management sekä ”Markkinanäkymät – mitä sijoittajan kannattaa nyt tehdä?”/ sijoitusjohtaja Vesa Ollikainen, Nordea Investment Management.

30.11.2006 Sampo Pankin sijoitusilta Lapin Yliopistolla. Illan ohjelmassa ”Ajankohtaiset näkymät suhdanteissa ja rahoitusmarkkinoilla” / Pääekonomisti Lauri Uotila, ”Oma Numero – turvaa elintasosi koko elämäsi ajalle” / Johtaja Petri Vieraankivi, Henki-Sampo sekä ”Mihin maailman sijoitusvirrat ovat menossa” / Toimitusjohtaja Kimmo Laaksonen, Sampo Rahastoyhtiö Oy.

07.11.2006 FIM:n sijoitusilta Hotelli Scandicissa. Illan aiheena ”Miltä talven osakemarkkinat tuoksuvat” / pääanalyytikko Jussi Hyöty sekä ”Euroopan osakemarkkinat – arvostus ja näkymät” / salkunhoitaja Janne Holtari.

22.11.2006 Pörssisäätiön Pörssi-ilta Lapin Yliopistolla. Pörssi-ilta videoitiin Espoosta Rovaniemelle suorana lähetyksenä. Tilaisuuden avasi toimitusjohtaja Mikael Silvennoinen Pörssisäätiöstä. Talouden näkymistä kertoi OP-ryhmän pääekonomisti Timo Lindholm. Yritysesittelyssä UPM-Kymmene Oyj, Oral Hammaslääkärit Oyj, FIM Oyj sekä Cargotec Oyj. Tilaisuudesta oli ennakkoon 15.11. juttu Uusi Rovaniemi –lehdessä.

23.11.2006 Pohjolan Osuuspankin järjestämä Pörssisijoittaja -ilta.

Edustukset ja osallistuminen Osakesäästäjien Keskusliiton tapahtumiin:
Raimo Repo osallistui Osakesäästäjien Keskusliiton hallituksen kokoukseen 2.2.2006

Raimo Repo osallistui OSKL:n liittovaltuuston kokoukseen 11.3.2006. Liittovaltuuston kokouksessa 7.10.2006 Oulussa olivat Revon lisäksi myös Juho Mutka ja Teija Valve. Tilaisuudessa Juho Mutkalle luovutettiin OSKL:n hopeinen ansiomerkki.

Raimo Repo osallistui Liittohallituksen kokouksiin 11.3., 3.4., 13.5., 5.9. ja 7.10.2006 sekä Liittokokoukseen 13.5.2006.