Toimintakertomus 2007

Puheenjohtaja: Juho Mutka
Sihteeri ja rahastonhoitaja:Teija Valve
Hallituksen muut jäsenet: Raimo Repo, Pekka Antikainen, Timo Kallunki, Heikki J Pelkonen,
Terttu Hagelin ja Panu Spåra

Tilintarkastajat
Tilintarkastajat: Kari Salmela ja Hannele Lakotieva
Varatilintarkastajat: Tuula Kuusela ja Timo Hannula

Toiminta
Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 22.3.2007. Kokouksen jälkeen OKO-pankin varatoimitusjohtaja Timo Ritakallion kokousesitelmä aiheesta OKO sijoituskohteena. Lisäksi OKO:n Pankkiiriliikkeestä apulaisjohtaja Marika Hagelin esitteli op.fi –sijoittajan verkkopalvelua.

Sääntömääräinen syyskokous pidettiin15.10.2007. Syyskokouksen alussa markkinakatsauksen esitti varainhoitaja Vesa Pörhölä/OP-Private, Lappi.

Hallitus kokoontui vuoden aikana kolme kertaa.

01.03.2007 Yritysesittely: RVM Yhtiöt Oy. Toimitusjohtaja Pasi Kosonen ja hallituksen
puheenjohtaja Tarkko Laitinen esittelivät mm kansainvälisiin rahastoihin
sijoittamista. Aiheet olivat ”Miten ja miksi vertailla sijoitustuotteiden tarjoajat?” ja
”Miten sijoitan verotehokkaasti osakkeisiin ja rahastoihin?”

16.-17.3.2007 Sijoittajan peruskurssi 1. Lapin Kesäyliopiston järjestämän kurssin tavoitteena oli oppia niitä käytännön keinoja, joilla pyritään saavuttamaan mahdollisimman korkea tuotto osake-, rahasto- tai indeksiosuussijoituksille. Yhdistyksen jäsenille myönnettiin alennusta kurssimaksusta.

08.11.2007 Wallstreet Financial Service Oy:n sijoitustapahtuma. Illan ohjelmassa
Wallstreet Oy:n palvelukonsepti/myyntipäällikkö Matti Heiskala, Glitnir Varainhoitopalvelut/Yksityispankkiiri Janne Heusala, Sijoituslainat/johtaja Jussi Lilja sekä Direct –online palvelut/tuotepäällikkö Jari Mustonen.

15.11.2007 Sampo Pankin sijoitusilta. Illan ohjelmassa ”Ajankohtaiset näkymät suhdanteissa ja rahoitusmarkkinoilla” /pääekonomisti Lauri Uotila, ”Miksi rikkaat rikastuvat” /johtaja Susanna Miekk-Oja sekä ”Vain nettotuotto ratkaisee” /toimitusjohtaja Petri Niemisvirta, Henki-Sampo.

21.11.2007 Nordea Pankin Rahastoilta. Illan ohjelmassa ”Säännöllinen säästäminen – vaivaton tapa vaurastua” / johtaja Petri Luoto, ”Markkinanäkymät – mitä sijoittajan kannattaa nyt tehdä?” / johtaja Lippo Suominen sekä ”Yhdistä aktiivinen sijoittaminen ja pääomaturva” / sijoitusjohtaja Miia Hukari.

28.11.2007 Pohjolan Osuuspankin Pörssi-ilta. ”Sampo sijoituskohteena” / viestintäpäällikkö Maria Silander, Sampo Oy, ”Ekonomistien näkemys taloudesta ja rahamarkkinoista” / pääekonomisti Timo Lindholm, OP-Pohjola, ”Ajankohtaista Outokummusta” / johtaja Kari Lassila, Outokumpu Oyj sekä ”Lappilaista varainhoitoa” / pankinjohtaja Keijo Posio, OP-Private Lappi.

FIM-Glitnir aamukahveilla sijoitustietoiskuja 20.3., 15.5., 16.10. ja 20.11.2007

Edustukset ja osallistuminen Osakesäästäjien Keskusliiton tapahtumiin
Raimo Repo osallistui Osakesäästäjien Keskusliiton hallituksen ja liittovaltuuston kokouksiin 3.3. ja 6.10.2007

Raimo Repo osallistui Liittohallituksen kokouksiin 30.1., 3.3., 2.4., 8.5., 4.9., 6.10.,
14.11. ja 11.12.2007.

Teija Valve osallistui OSKL:n koulutuspäivään 22.9.2007/ Osakesäästäjien kotisivujen uudistus ja paikallisyhdistyksen www-sivujen päivittäminen jatkossa.

Muuta
Yhdistyksen päätös tukea SijoitusInvest 2007 messuille 14. – 15.11.2007 osallistuvia jäseniä 60 euron matkakulukorvauksella + ilmaisella sisäänpääsyllä.