Toimintakertomus 2010

Puheenjohtaja: Juho Mutka
Varapuheenjohtaja: Matti Honkala
Sihteeri ja taloudenhoitaja: Rainer Salosensaari
Hallituksen muut jäsenet: Terttu Hagelin, Raimo Repo, Erkki Tiuraniemi, Teuvo Niemelä, Paavo Pitkänen

Tilintarkastajat: Keijo Posio ja Hannele Lakotieva
Varatilintarkastajat: Tuula Kuusela ja Timo Hannula

Yhdistyksen toiminta ja jäsenten osallistuminen vuoden 2010 aikana:

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin tiistaina 27.4.2010 klo 18.00-18.30 Ravintola Oppipojan auditoriossa Rovaniemellä.

Sääntömääräinen syyskokous pidettiin maanantaina 25.10.2010 klo 18.00-18.55 Nordea Pankin tiloissa (Rovakatu 17) Rovaniemellä.

Hallitus kokoontui vuoden aikana kolme kertaa: 3.3.2010 klo 17.30 Scandic Hotellissa alkaen klo 17.30, 19.5.2010 alkaen klo 17.00 Lapin yliopiston saunarakennuksessa, 8.9.2010 klo 17.00 alkaen Lapin yliopistolla, hallituksen neuvotteluhuoneessa (E-siipi, 3. Kerros).

Yhdistyksen jäsenille on tiedotettu jäsenkirjeillä, liiton lehdillä (Kauppalehti ja Viisas Raha), lehti-ilmoituksilla, sähköpostin välityksellä sekä yhdistyksen WWW-sivuilla.

Tammikuu

Rovaniemen Osakesäästäjien ja Pohjolan Osuuspankin järjestämä sijoitusilta oli tiistaina 26. tammikuuta 2010 alkaen klo 18.00 Hotelli Rantasipi Pohjanhovin tiloissa Rovaniemellä. Paikalla oli kuulijoita noin 90 henkilöä. Vieraana oli Sanoma Oyj:n toimitusjohtaja Hannu Syrjänen. OP-Pohjolan sijoitusstrategiasta 1/2010 kertoi varainhoitaja Vesa Pörhölä (OP-Private Lappi).

Maaliskuu

UB Omaisuudenhoito oy:n sijoitusilta aiheena teemarahastot oli keskiviikkona 3.3.2010 Hotelli Scandicin tiloissa (Koskikatu 23) klo 18.30-21.00. Alkusanat ja UB-konsernia esitteli Ville Hanni, Venäjän osakemarkkinoista ja Russia-rahastoa esitteli salkunhoitaja Antti Pohjola, UB Puhdas Ympäristö -salkkua esitteli salkunhoitaja Juhani Toivonen. Esitelmien jälkeen oli aikaa keskustelulle. Paikalla oli ilmoittautunut 29 henkilöä.

Osakeliiton Tallinnan sijoitusristeily järjestettiin 27.-28.3.2010. Risteilyyn osallistui yhdistyksen jäseniä.
Huhtikuu

Yhdistyksen kevätkokouksen yhteydessä 27.4.2010 klo 18.30- ravintola Oppipojan auditoriossa Front Capitalin päästrategi ja yksi Suomen tunnetuimmista analyytikoista Jussi Hyöty piti esitelmän ajankohtaisesta tilanteesta rahoitus- ja sijoitusmarkkinoilla. Esitelmän otsikko oli ”Tuntemattomilla vesillä”. Paikalla oli 16 yhdistyksen jäsentä. Jussi Hyödystä oli isohko haastattelu Lapin Kansassa keskiviikkona 28.4.2010.

Syyskuu

Finlandia Group järjesti sijoitusillan 6.9.2010 alkaen klo 17.30 Hotellin Pohjanhovissa. Paikalla oli yhdistyksen jäseniä.

Lokakuu

Yhdistyksen syyskokouksen jälkeen maanantaina 25.10.2010 Nordea Pankin sijoituspäällikkö Arja Tuisku piti esitelmän PS-tileistä sekä sijoitus- ja eläkevakuutusten pääsäännöistä klo 19.00-20.00 Nordea Pankin tiloissa (Rovakatu 17) Rovaniemellä.

Marraskuu

Yhdistys järjesti matkan Leville 12-14.11.2010. Lauantaina 13.11. Finnairin sijoitussuhteista vastaava johtaja Taneli Hassinen piti yritysesittelyn Finnairista Kylpylä-Hotelli Levitunturin takkahuoneessa lauantaina 13.11 iltapäivällä. Yhdistys korvasi matkakuluja 50 euroa / autokunta. Yritysesittelyä oli kuuntelemassa kymmenen henkilöä.

MUUTA:

Osakesäästäjien Keskusliiton liittokokouksessa 22.5.2010 yhdistystä edusti Raimo Repo.

Raimo Repo osallistui Osakesäästäjien Keskusliiton liittovaltuuston kokoukseen 22.5.2010 ja 9.10.2010 liittohallituksen jäsenen ominaisuudessa.

Raimo Repo osallistui Osakesäästäjien Keskusliiton hallituksen kokouksiin 12.1.2010, 19.2.2010, 26.3.2010, 13.4.2010, 22.5.2010, 16.6.2010, 15.9.2010, 9.10.2010, 17.11.2010 ja 3.12.2010.

Raimo Repo on liiton ehdotuksesta Arvopaperilautakunnan jäsen, ja osallistunut lautakunnan kokouksiin
16.2.2010, 23.3.2010, 4.5.2010, 1.6.2010, 7.9.2010, 29.9.2010, 29.10.2010 ja 18.11.2010.

Raimo Repo on liiton edustaja Valtiovarainministeriön arvopaperimarkkinalain uudistamista suunnittelevassa työryhmässä, ja osallistunut työryhmän kokouksiin 9.6.2010, 10.6.2010 ja 13.12.2010.

Rovaniemen Osakesäästäjien ja Lapin Kansan virtuaalisalkkuja vertailtiin Lapin Kansan sivuilla sunnuntaina 7. maaliskuuta 2010. Samalla sivulla pj. Juho Mutkaa haastateltiin osakesäästämisen aloittamisesta. Samoin virtuaalisalkkuja vertailtiin Lapin Kansan sivuilla maanantaina 1. marraskuuta 2010.