Toimintakertomus 2012

Toiminnantarkastajat
Keijo Posio ja Hannele Lakotieva, varalla Timo Hannula ja Tuula Kuusela

Toiminta
Hallitus kokoontui vuoden aikana kaksi kertaa: torstaina 23. helmikuuta 2012 alkaen klo 18.00 Lapin yliopiston hallituksen kokoushuoneessa ja maanantaina 27. elokuuta 2012 klo 18.00 Lapin yliopiston saunarakennuksessa. Yhdistyksen jäsenille on tiedotettu jäsenkirjeillä, liiton lehdillä (Kauppalehti ja Viisas Raha), lehti-ilmoituksilla, sähköpostin ja tekstiviestin välityksellä sekä yhdistyksen WWW-sivuilla.

Yhdistys järjesti helmikuussa sijoituskerhon 7.2.2012 klo 18.00 Handelsbankenin tiloissa. Alustuksen pitäjä oli sijoituspäällikkö Sami Hiltunen. Maaliskuussa Kauppalehden Balance Consult -palvelun pääanalyytikko ja sijoituskirjailija Henri Elo vieraili Rovaniemen Osakesäästäjien vieraana 30.3.2012 klo 18.00 Scandic-hotellin tiloissa. Samalla pidettiin yhdistyksen kevätkokous. Huhtikuussa sijoituskerho kokoontui 18.4.2012 klo 18.00 Sampo Pankin tiloissa. Illan isäntä on asiakasvastuujohtaja Mika Ågren. Alustuksen piti Lapin yliopiston talouspäällikkö Matti Honkala aiheesta tunnusluvut sijoittajan apuna. Kesäkuussa Rovaniemen Osakesäästäjät ry. järjesti tutustumismatkan Stora Enson tehtaille Veitsiluotoon 12.6.2012. Matka tehtiin kahdella henkilöautolla ja osallistujia oli seitsemän jäsentä.

Syyskuussa sijoituskerho kokoontui 17.9.2012 klo 18.00 Nordea pankin tiloissa. Alustuksia olivat Nordea pankin katsaus sekä Rainer Salosensaaren puheenvuoro “Sijoittajapsykologiasta”. Lokakuussa 12.10.2012 Elektrobit Corporation talousjohtaja Veli-Pekka Paloranta esittelli yritystä videolinkin kautta Lapin yliopiston hallintoyksikön kokoushuoneessa. Sääntömääräinen syyskokous pidettiin 22.10.2011 Ravintola Oppipojan Priimus-kabinetissa. Kokousesitelmän pitäjä oli Keijo Loisti: “Sijoittaminen pörssinoteerattuihin henkilöstöoptioihin”. Marraskuussa Technopolis Oyj järjesti 8.11.2012 klo 17-19 yritysesittelyn Osakesäästäjien keskusliiton jäsenille. Tilaisuus pidettiin paikkakunnittain videokonferenssina. Rovaniemellä tilaisuus pidettiin Lapin yliopistolla. Videokonferenssissa esiintyivät Technopoliksen toimitusjohtaja Keith Silverang ja talousjohtaja Reijo Tauriainen.