Toimintakertomus 2014

● Puheenjohtaja: Juho Mutka
● Varapuheenjohtaja: Matti Honkala
● Sihteeri ja taloudenhoitaja: Rainer Salosensaari
● Hallituksen muut jäsenet: Erkki Tiuraniemi, Teuvo Niemelä, Paavo Pitkänen, Jonna Niskanen

● Toiminnantarkastajat: Jaakko Mutka ja Timo Hannula
● Varatoiminnantarkastajat: Seppo Törmänen ja Jaakko Narkaus

Yhdistyksen toiminta vuoden 2014 aikana:

Hallitus kokoontui maanantaina 17.3.2014 klo 17.00 OP Pohjolan tiloissa, Koskikatu 12, maanantaina 16.6 Lapin yliopiston tiloissa Yliopistonkatu 8 sekä 7.10.2014 klo 16.30 Lapin yliopiston hallituksen kokoushuoneessa.

Yhdistyksen jäsenille on tiedotettu jäsenkirjeillä, ilmoituksilla liiton Viisas Raha -lehdessä, sähköpostin ja tekstiviestin välityksellä sekä yhdistyksen WWW-sivuilla.

• Tammikuu: Tiistaina 14.1 järjestettiin klubi-ilta Nordean takkahuoneessa Rovakatu 17 klo 17.00. Alustuksen piti Nordean varallisuudenhoidon osakestrategi Eero Färkkilä videoyhteyden välityksellä. Alustuksen jälkeen esitettiin kysymyksiä ja keskusteltiin.
  • Maaliskuu: Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin maanantaina 17.3.2014 OP Pohjolan tiloissa Koskikatu 12 klo 18.00. Kokousesitelmän piti videoyhteyden avulla Pohjola Pankki Oyj:n osakestrategi Henri Parkkonen. Alustuksen jälkeen keskustelua.
  • Huhtikuu: Tiistaina 1.4.2014 FIM järjesti Rovaniemen Osakesäästäjille tilaisuuden FIM-sijoitusvakuutuksesta klo 18.00 Hotelli Scandicin tiloissa, Koskikatu 23. Alustuksen jälkeen keskustelua.
  • Elokuu: Maanantaina 25.8.2014 Sijoituspalvelu Fundu järjesti sijoitusillan uudesta tavasta sijoittaa suomalaisiin kasvuyhtiöihin klo 18.00 Hotelli Scandicin tiloissa, Koskikatu 23. Alustuksen jälkeen keskustelua.
  • Lokakuu: Tiistaina 7. lokakuuta klo 17.30 Nordnet esitteli etäyhteyden kautta (webinaari) palvelujaan, ohjelmassa oli lyhyt esitys Nordnet-yhtiöstä, tietoa kaupankäyntijärjestelmästä sekä tietoja Nordnetin kuluvapaista pohjoismaisista indeksirahastoista. Esityksen jälkeen seurasi kysymyksiä ja keskustelua. Paikalla oli toistakymmentä henkilöä. – – Keskiviikkona 29. lokakuuta alkaen 16.30 tehtiin vierailu Ylitornion Betonituotteeseen. YBT on palkittu lappilaisyritys, jonka juuret ovat syvällä Tornionjokilaaksossa. Isäntänä toimi tj. Juha Alapuranen. Samalla tutustuttiin Toronton pörssistä kultamalmin etsijäyrityksen Mawsonin toimintaan. Mawson suunnittelee sivulistautumista Helsingin pörssiin. Matka tehtiin pikkubussilla ja yhdistys tarjosi jäsenille ilmaisen matkan. Bussilla matkusti 13 yhdistyksen jäsentä ja esityksiä oli kuuntelemassa yhteensä runsaat 20 henkilöä.
  • Marraskuu: Torstaina 20. marraskuuta alkaen klo 18.00 pidettiin sääntömääräinen syyskokous Rovaniemi Scandicin tiloissa, kokoustila Koski, 1. kerros, 96200 Rovaniemi. Kokousesitelmän piti sijoituspäällikkö Olavi Kurola, Pohjolan Osuuspankki aiheesta Venäjä, vahvistuva dollari sekä Euroopan taloustilanne.
  • Joulukuu: Tiistaina 9. joulukuuta klo 18.00 Rovaniemen Osakesäästäjät vieraili BRP Finlandin tuotantotiloissa Rovaniemellä, Isoaavantie 7. BRP Finland on osa kanadalaista pörssiyhtiötä. Isäntänä toimi henkilöstöjohtaja Asko Saastamoinen. Paikalla oli runsas osanotto, noin 25 henkeä.

MUUTA:

Rovaniemen Osakesäästäjät ry:n hallituksen jäsen Teuvo Niemelä on toiminut Osakeliiton
hallituksen varajäsenenä ja osallistunut liiton hallituksen kokouksiin.